۰
روزنامه کیهان:

مرحوم هاشمی در برخی رفتارها، «عقلانیت» را کاملا، زیرپا گذاشت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
مرحوم هاشمی در برخی رفتارها، «عقلانیت» را کاملا، زیرپا گذاشت
روزنامه کیهان نوشت: محسن هاشمی گفت: خلأ حضور آیت‌الله هاشمی به‌عنوان نماد عقلانیت در حکمرانی بیش از گذشته احساس می‌شود. پسر ارشد هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد آن مرحوم گفت: در ششمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی، شاهد شرایط بسیار سخت و ویژه‌ای در کشور هستیم که شاید بیش از هر زمان دیگری نیاز به عقلانیت در حکمرانی داریم و خلأ حضور آیت‌الله هاشمی به‌عنوان نماد عقلانیت در حکمرانی بیش از گذشته احساس می‌شود. وی همچنین گفته است: عقلانیت اقتضا می‌کند تا تصمیمات براساس محاسبه هزینه/فایده و تامین مصالح اجتماعی و منافع ملی گرفته شود.
درباره این سخنان گفتنی است:
 
۱- عقلانیت، در برخی رفتار مدعیان اعتدال و اصلاحات که مرحوم هاشمی نیز با آن‌ها هم‌اردوگاه شده بود، کاملا زیر پا گذاشته شد. از جمله در ادعای دروغین تقلب در انتخابات ۱۳۸۸ و کشاندن کشور به کام بی‌ثباتی و آشوب که برنامه دشمنان ملت ایران بود؛ و سپس، ترغیب غرب از سوی برخی اطرافیان سران فتنه به اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه ملت ایران. نمونه دوم رفتار ضدعقلانی، بزک توافق به هر قیمت با آمریکا و اروپا و اجرای نامتوازن و به هر قیمت آن بود که موجب شد ضمن تعطیلی بخش‌های مهم پیشرفت هسته‌ای، تحریم‌ها نیز گسترش پیدا کند.
 
۲- نتیجه اعتماد به وعده‌های دغلبازانه دشمن، برجا گذاشتن رکورد تورم ۶۰ درصدی در دولت برجام (روحانی) و شکستن رکورد ۴۹/۶ درصدی دولت مرحوم هاشمی بود. عجیب این که میراث عملکردی هر دو دولت، موجب نارضایتی و اعتراض مردم شد.
 
۳- مع‌الاسف برخی نزدیکان و اطرافیان مرحوم هاشمی در طول دهه‌ها توسط گروهک‌های معارض نظام جذب شدند و توانستند از این طریق، مشورت‌های غلط و مسموم به آن مرحوم بدهند. آلودگی برخی از این اطرافیان به حدی بود که در پی جلب همراهی غرب برای تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران باشند و خود، در پستو و خیابان با گروهک‌های برانداز همراه شوند.
کد مطلب : ۱۵۵۲۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}