۰

بوکس دختران غزه

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
بوکس دختران غزه
دختر جوان لاغر اندام "رفیف اسلیم" قبل از ورود به رینگ،‌ خود را آماده می کند تا به مسابقه تمرینی با یکی از هم کلاسی هایش بپردازد. این ورزش زنان همچنان برای اهالی این منطقه فلسطین، نامانوس است. 
 
مسابقه شروع شد. رفیف 24 ساله تلاش کرد چند مشت به سمت هم دختر مقابل بزند و او هم سعی کرد جلوی مشت ها را سد کند. چند دقیقه بعد، جای دو
طرف تغییر کرد.                                    مسابقه در اوج هیجان و کف‌زدن تماشاگران، دقایقی طول کشید. تماشاگران اعضای اولین تیم زنان بوکس غزه هستند که از چند ماه قبل زیر نظر فدراسیون بوکس فلسطین ایجاد شد.
 
این مسابقه در سالن کمیته ملی المپیک فلسطین در غزه برگزار شد که در آن سالن ویژه بوکس براساس معیارها و ویژگی های بین المللی ساخته شده است. مسابقات و تمرینات بوکس به صورت مستمر در این سالن برگزار می شود.
 
تمرینات و مسابقات بوکس زنان و مردان تحت نظارت مربیان زن و مرد برگزار می شود که شب و روز برای افزایش توانمندی های تیم ها تلاش می کنند تا ورزشکاران بتوانند وارد مسابقات بین المللی شوند.
زنان غزه در سال های اخیر ورزش های متعددی را آغاز کرده اند که از جمله می توان به فوتبال،‌ بسکتبال،‌ کاراته و به تازگی بوکس اشاره کرد.                                     هم اکنون تیم بوکس زنان غزه 40 ورزشکار دارد که سن آنها تا 45 سال است. 
اعضای تیم در روزهای هفته جمع می شوند و برای حفظ آمادگی جسمی و مهارت بوکس، تمرین می کنند.
 
 ورزش بوکس برای دختران در سال 2017 زیر نظر مربی فلسطینی اسامه ایوب آغاز شد. او محلی را در خانه اش برای تمرین و آموزش این رشته ورزشی اختصاص داده بود.
اسامه ایوب به خبرگزاری اناتولی گفت: من آن زمان دختران کمتر از 17 سال را آموزش می دادم. در ابتدا تعداد ورزشکاران به 40 دختر می رسید. 
کد مطلب : ۱۵۵۲۷۲
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}