۰

نمایندگان مستعفی استان اصفهان درجلسه با امام جمعه چه گفتند؟!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶
حسن کامران در دیدار  نمایندگان استان اصفهان با  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان اظهار داشت: موضوع سامانه دوم آبرسانی برای ۱۴۴  شهر استان اصفهان، در حوزه پدافند غیرعامل، بسیار مهم است اما با وجود حذف ردیف های اعتباری، جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های آبرسانی و تداوم بهینه‌سازی مصرف آب در استان اصفهان غیر ممکن است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه برخی از مسئولان کشوری گمان می‌کنند تبدیل کانال‌های خاکی به سیمانی بارگذاری جدید محسوب می‌شود در حالیکه این گونه نیست، در حقیقت تمامی تلاش‌های نمایندگان استان اصفهان برای برطرف شدن بحران آب در استان اصفهان بی‌نتیجه مانده است.
حجت الاسلام احمد سالک در این دیدار با بیان اینکه موضوع آب در استان اصفهان حیاتی است و منحصر در شرب نیست، تصریح کرد: انتظار می‌رفت برای آب شرب ۵ میلیون نفر در استان اصفهان و سامانه آبرسانی دوم این استان بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شد، ما تابستان سال گذشته را با سختی پشت سر گذاشته‌ایم.
با وجود وعده‌ها، تمام ردیف‌ها از بودجه آبی سال آینده اصفهان حذف شده است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری‌های متعددی برای مسأله آب استان اصفهان انجام شده است و تمامی فرم‌های لازم به سازمان برنامه بودجه ارسال شده و با وجود وعده‌ها، تمام ردیف‌ها از بودجه سال آینده حذف شده است.
وی اضافه کرد: آقای پورمحمدی در سازمان برنامه و بودجه گفته بود، سه سال است اجازه نداده‌ایم که بودجه‌ای برای آب به اصفهان اختصاص یابد و امسال نیز یک کاری می‌کنیم، به این معنا که ردیفی قرار نیست اختصاص یابد.
سالک بیان داشت: در دیدار با آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، تمامی جواب‌ها، «چشم» بود اما بعد از جلسه، کار خود را انجام می‌دهند و به مردم و درخواست‌های نمایندگان آنان توجه نمی‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اثر وضعی کشوری و استانی داشت؛ بسیاری از مردم خوشحال شدند که حرکت مثبتی صورت گرفته و مردم حمایت زیادی از این حرکت داشتند و کشاورزان در خوراسگان حمایت کردند و حتی قصد برگزاری تظاهرات خیابانی داشتند اما ما گفتیم نیاز نیست.
وی با بیان اینکه حمایت مردم برای ما ایجاد وظیفه می‌کند، عنوان کرد: دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، پیغام دادند که به مجلس بیاید، ما گفته‌ایم که اگر لازم است تا جلسه‌ای با حضور افراد مؤثر تشکیل شود.
سالک ادامه داد: دولت و شورای عالی آب مصوباتی داشته است، این مصوبات اجرا نشده است و باید بر اساس قانون توزیع عادلانه آب انجام شود، ۱۳۲ مکاتبه و صورت جلسه درباره موضوع آب، در طول سال‌های اخیر انجام شده است اما کمترین توجه به این موضوع نشده است، آقای روحانی و جهانگیری وعده دادند، اما کاری انجام ندادند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای چیت‌چیان، بهشت‌آباد را تعطیل کرد که منجر به استیضاح او شد، آقای اردکانی وزیر نیروی فعلی، انسانی است که دلش می‌خواهد کاری بکند اما نمی‌تواند؛ در مجلس شورای اسلامی از ایشان سئوال شد و کارت زرد دریافت کرد، به نظر من دولت یا اراده ندارد یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند که کاری انجام دهد
سالک بیان کرد: آقای نوبخت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان را تحقیر کرد، رئیس برنامه و بودجه استان نیز به نمایندگان توهین کرد اما ما پای حقوق مردم ایستاده‌ایم.
فراتر از قانون، درخواستی نداریم
سید محمدجواد ابطحی در این دیدار بیان داشت: فراتر از قانون، درخواستی نداریم چراکه رهبر انقلاب فرمودند از طریق قانون و مجلس کارها را پیگیری کنید، ما نیز کارها را به صورت قانونی در مجلس پیگیری کرده‌ایم ولی متأسفانه جو اصفهان ستیزی در مجلس ایجاد شده است.
ابطحی: هیچ کدام از مصوبات شورای عالی آب انجام نشده است
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ کدام از مصوبات شورای عالی آب انجام نشده است و امسال تنها ۱۳۴ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود موجود است و با وجود بارش‌هایی که انجام شده، سدهای محلی زیادی در بالا دست احداث شده است که اجازه رسیدن آب به اصفهان را نمی‌دهد.
وی گفت: ما مستأصل شده‌ایم و درخواست دیدار با رئیس جمهور داریم، همه می‌دانند که ما نمی‌خواهیم صحنه را خالی کنیم و پای انقلاب ایستاده‌ایم.
 
کد مطلب : ۱۴۴۹۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.