۰

آیت‌الله نوری همدانی: انقلاب اسلامی برای بسط عدالت برپا شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۲
آیت‌الله نوری همدانی: انقلاب اسلامی برای بسط عدالت برپا شد
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بیان خدمات صورت گرفته از سوی نظام جمهوری اسلامی را یکی از وظایف دلسوزان نظام دانست و گفت: این انقلاب برای ریشه‌کنی فقر و از بین بردن جهل و نادانی و آگاه کردن مردم و ایجاد رفاه و عدالت در جامعه برپاشده و این مباحث از آرمان‌های امام راحل است.
وی در دیدار حجت‌الاسلام سید سعدی حسینی، نماینده، ولی فقیه و امام‌جمعه کاشان، آگاهی نسبت به مسائل روز و شناخت حوادث زمان بسیار مهم دانسته و اظهار داشت: متاسفانه ما در زمانی به سر می‌بریم که استکبار جهانی با فتنه‌انگیزی و ایجاد اختلاف بین ملت‌های محروم و مسلمانان به استثمار و چپاول مستضعفان می‌پردازد و تنها راه مقابله با این نقشه‌های شوم بیداری و آگاهی ملت‌ها است.
این مرجع تقلید یادآور شد: امروز باید مردم را بیدار و از نقشه‌های دشمنان آگاه کنیم. امروز باید خدمات انقلاب را برای مردم بیان نموده و با اتحاد و همبستگی در مقابل دشمنان بایستیم.
آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امام راحل همیشه به مردم عنایت و توجه ویژه‌ای داشتند و به مشکلات آنان رسیدگی می‌کردند چرا که سپر در مقابل دشمنان همین مردم هستند و همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بوده و هستند.
این مرجع تقلید با مهم خواندن جایگاه تبلیغ و انجام امور فرهنگی از سوی روحانیت و مبلغان دینی گفت: باید در کنار تبلیغ و کار‌های فرهنگی به درد دل‌های مردم و مشکلات آن‌ها گوش کرد، حضور شما در کنار مردم و حل مشکلات آن‌ها سبب دلگرمی آن‌ها می‌شود.
وی افزود: نباید بین شما و مردم هیچ حجابی باشد، مردم همیشه به علما و روحانیون به‌عنوان تکیه‌گاه و پناهگاه خود نگاه می‌کنند ازاین‌رو باید با تواضع و مهربانی با مردم ارتباط برقرار کنید و سعی کنید مشکلات آن‌ها را برطرف کنید.
این مرجع تقلید به سابقه منطقه کاشان در گرایش به تشیع و پرورش عالمان برجسته‌ای همچون فیض کاشانی، ملا احمد و ملا محمد نراقی اشاره کرد و گفت: منطقه کاشان از دیرباز کانون مردمانی متدین و جویای علم بوده است و دارای سابقه‌ای برجسته در علم و فرهنگ است.
وی برگزاری مجالس باشکوه دوستداران اهل‌بیت (ع) را نشانه محبت و ارادت مردمان آن منطقه توصیف کرده و افزودند: برگزاری این مجالس نشانه اخلاص، علاقه و محبت مردم آن مناطق به معارف اسلامی و فرهنگ اصیل اهل‌بیت (ع) است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود حضور مردم متدین کاشان در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز اولین کار شما خدمت به مردم است، امروز یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون ارتباط مستقیم با مردم است، باید در کنار مردم بود و به صحبت‌های آن‌ها با تواضع گوش داد و مردم باید شما را در کنار خود و غمخوار خود ببینند.
کد مطلب : ۱۵۲۷۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}