۰

آخرین پیش‌بینی از ترکیب اولیه ایران مقابل انگلیس

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۴
آخرین پیش‌بینی از ترکیب اولیه ایران مقابل انگلیس
تیم‌ملی ایران فردا از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف انگلیس خواهد رفت و این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد مهمترین غایب ترکیب اولیه ایران، سردار آزمون خواهد بود. بازیکنی که پس از طی مراحل آماده‌سازی، در تمرین تیم‌ملی شرکت کرد اما هنوز شرایط حضور در ارنج اصلی را ندارد.
با این حال حضور بازیکنان جانشین باعث شده تا کی‌روش چندان دل‌مشغولی خاصی برای انتخاب ترکیب اولیه تیمش در اولین بازی جام جهانی نداشته باشد.
طبیعتاً در این دیدار انگلیس از ابتدا به دنبال تغییر نتیجه خواهد بود و ایران تیمی است که از صفر صفر اول بازی دفاع خواهد کرد. بنابراین تیم‌ملی با ترکیبی کاملا تدافعی پای به میدان می‌گذارد.

سیستم بازی: در لاین آپ اولیه و به احتمال فراوان چینش بازی برای ایران ۴-۳-۳ خواهد بود اما یک هافبک دفاعی در نقش مدافع مرکزی ظاهر می‌شود تا سیستم شبیه به ۳-۴-۳ یا حتی در بعضی مواقع ۳-۶-۱ باشد.
دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند
دروازه‌بان شماره یک تیم پرسپولیس و تیم‌ملی، برای چهارمین بار در جام جهانی گلر ایران خواهد بود و ماموریت محافظت از دروازه را مقابل حریف پرقدرت برعهده خواهد داشت. او که در اولین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ موفق به کلین‌شیت شد، به دنبال بسته نگه داشتن دروازه برابر یاران هری کین خواهد بود.

دفاع راست: صادق محرمی
مدافع دینامو زاگرب اولین جام جهانی خود را تجربه می‌کند و جلوتر از رامین رضاییان، شانس بیشتری برای بازی مقابل انگلیس دارد. او چندی پیش دو بار مقابل چلسی به میدان رفت و در یک بازی توانست به پیروزی هم برسد.

زوج دفاع مرکزی: مجید حسینی - مرتضی پورعلی‌گنجی
این زوجی است که کمتر کسی تصور می‌کرد مقابل اسپانیا و پرتغال مورد استفاده قرار بگیرد اما نمایش مهره تعویضی کی‌روش باعث شد تا آنها تجربه زوج‌سازی در جام جهانی را داشته باشند. حالا اگرچه بسیاری شجاع و کنعانی را در خط دفاعی متصور می‌شوند اما دیده‌ها و شنیده‌ها از دوحه حکایت دیگری دارند؛ حکایت بازگشت مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی این بار برای مهار یکی از بهترین خطوط حمله جهان.

دفاع چپ: میلاد محمدی
محمدی نیز از جمله بازیکنانی است که تجربه حضور در جام جهانی را دارد. او مدافعی پرتلاش و دونده است که اخیرا در آاک چهره یک مدافع سختکوش با فرم درخشان را به نمایش گذاشته و به فهرست تیم‌ملی هم رسیده. حالا باید دید او در رقابت با رحیم استرلینگ یا جک گریلیش چه خواهد کرد.

هافبک دفاعی: روزبه چشمی
او احتمالا بازیکنی است که در مقابل دو مدافع مرکزی ایران قرار می‌گیرد تا در لحظات مختلف، نقش دفاع وسط سوم را ایفا کند. روزبه هم در جام جهانی ۲۰۱۸ و به خصوص مقابل مراکش عملکرد خوبی داشت و جزو معتمدان کارلوس کی‌روش است.

هافبک مرکزی: احسان حاج صفی - سعید عزت اللهی (احمد نوراللهی)
ابتدا تصور می‌شد سامان قدوس در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما به نظر کی‌روش برای بازی با انگلیس تصمیم دارد یک هافبک دفاعی و دو هافبک مرکزی را در خط میانی قرار دهد. سعید عزت‌اللهی و احسان حاج صفی دو بازیکنی هستند که شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی دارند. بازیکنی که در انتقال توپ به خط حمله مشارکت خواهند داشت اما وظیفه اصلی آنها خنثی‌سازی تکنیک عناصر هجومی سه شیرها خواهد بود.

وینگر راست: علیرضا جهانبخش
ستاره تیم فاینورد در پست تخصصی به میدان می‌رود تا شایستگی خود را به طرفداران فوتبال در انگلیس نشان دهد. علیرضا البته آزادی عمل زیادی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد او باید بیشتر در پرسینگ و خراب کردن نمایش حریف تلاش کند اما تجربه حضور در دو جام جهانی و سالها بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی باعث شده تا نیم‌نگاه طرفداران با ارسال‌ها و پاس‌های او باشد تا شاید معجزه در مقابل انگلیس رقم بخورد.
وینگر چپ: وحید امیری
شاید اگر آزمون مهیای حضور در ترکیب اصلی می‌شد، وحید به سمت چپ خط دفاعی می‌رفت اما حالا او جلوتر از مهدی ترابی و سایرین، شانس اول بازی در پست وینگر چپ است. امیری با دوندگی حداکثری و تلاش بی‌مانند، چهره یک مهره مورد اعتماد را در ذهن اهالی فوتبال ساخته. بازیکنی که در حمله سخت به حریف توپ می‌دهد و در دفاع دشوار توپ را از دست می‌دهد.

مهاجم نوک: مهدی طارمی
تنها رقیب طارمی، کریم انصاری‌فرد است که شاید در ترکیب اصلی قرار نگیرد و مهره تعویضی باشد. طارمی با یک گل استثنایی به چلسی، مورد توجه طرفداران انگلیسی قرار گرفت اما حالا زمانی است که با نمایش خیره‌کننده‌، خود را در قواره یک ستاره جهانی نشان دهد.

به نظر شما انتخاب کدام ترکیب و سیستم بازی برای دیدار مقابل انگلیس مناسب‌تر است؟
کد مطلب : ۱۵۲۷۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}