۰

رقابت با شعله‌ها - انتقام گرمایشی قطر از انگلیس

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۲
رقابت با شعله‌ها - انتقام گرمایشی قطر از انگلیس
انگلیس کشوری است که فوتبال را اختراع کرده است. موضوعی که همچنان بسیار جنجالی است چون آنها فوتبال را بازی خودشان می‌دانند و معتقد هستند که بهترین بازی ممکن را ارائه می‌دهند.
آنها همچنین چند دهه است که منتظر بازگشت فوتبال به خانه هستند و به نظر می‌رسد که شاید این اتفاق کمی طولانی شده باشد اما در نهایت در این مسیر رخ خواهد داد.
شاید به همین دلیل است که انگلیس در تمامی مسابقات و  خصوصا دیدارهای بزرگ مانند جام جهانی و یورو با مشورت کارشناسان و با روش‌های علمی به میدان می‌رود.

چیزی که در حال حاضر باعث نگرانی انگلیسی‌ها و خصوصا کادر فنی و پزشکی این تیم شده است، دمای هوای دوحه است. هرچند این موضوع نباید معضلی جدی برای آنها باشد چون اولا تمامی ورزشگاه‌ها دارای سیستم تهویه قوی قدرتمند هستند و دوما دو بازی این تیم در مرحله گروهی پس از غروب آفتاب برگزار خواهد شد.
با این حال، کادر فنی انگلیس برنامه‌ای دقیق در نظر گرفتند تا مطمئن باشند که دمای بدن بازیکنان این تیم در شرایط عادی است و آنها می‌توانند بر مانع گرما در مسیر کسب عنوان قهرمانی غلبه کنند.
بر کسی پوشیده نیست که بازی مالکانه بخشی جدایی‌ناپذیر از فلسفه و سبک بازی گرت ساوت‌گیت در طول دوران حضورش روی نیمکت این تیم بوده است و بازیکنان همیشه روی کنترل سرعت بازی تاکید داشته‌اند.

این موضوع خصوصا در اولین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2022 که برابر تیم ملی ایران است بسیار مهم خواهد بود چون این بازی قرار است ساعت 16 به وقت محلی برگزار شود و مقابله با گرمایی که انگلیس به آن عادت ندارد نقشی کلیدی را ایفا می‌کند.
سیستم تهویه هوای ورزشگاه باعث می‌شود که دمای هوا در حدود 23 درجه باشد و این تا حدی فشار گرما را در روز بازی‌ها کاهش خواهد داد.
با وجود این، کارشناسان انگلیسی چندین مورد را در نظر دارند تا تاثیر گرما روی عملکرد بازیکنان در زمین و در تمرینات را تا بیشترین حد ممکن کاهش دهند. خصوصا که دو تمرین اول این تیم در قطر در ساعت 12:30 ظهر انجام شد که گرم‌ترین ساعت روز است و دمای هوا در سایه به 33 درجه می‌رسید.
ساوت‌گیت از عمد این ساعت را انتخاب کرد و به بازیکنانش اعلام کرد که باید هرچه سریع‌تر با این شرایط سازگار شوند تا بتوانند بازی خوبی را ارائه کنند.
آنها پیش از این در مسابقات یورو 2020 نیز تجربه بازی در گرما را داشتند و سعی کردند با استفاده از حوله‌های یخ، بسته‎‌های یخ و اسپری کردن آب خنک با این مشکل روبرو شوند. آنها حتی درباره این که دیگر رشته‌های ورزشی چطور بر گرما غلبه می‌کنند نیز تحقیق کرده‌اند و ساوت‌گیت اطمینان دارد که تمامی تدابیر برای این موضوع اندیشیده شده است.


انگلیس شاید جدی‌ترین رقیب قطر برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 بود و اعتراض‌های بسیاری را نسبت به اهدای میزبانی به این کشور مطرح کرد و حالا به نظر می‌رسد که قطر با توجه به تفاوت دمای محسوسش نسبت به این کشور به صورت نیابتی در حال انتقام گرفتن از آنها است.
سه شیرها برنامه‌های تمرینی‌شان را بر اساس ساعت هر بازی هماهنگ کرده‌اند و حالا آماده هستند که در ساعت 16 عصر به وقت محلی برابر ایران به میدان بروند.
کد مطلب : ۱۵۲۷۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}