۰

دیدار مقامات روسیه و ترکیه درباره عملیات نظامی آنکارا در سوریه

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۲
دیدار مقامات روسیه و ترکیه درباره عملیات نظامی آنکارا در سوریه
وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سادات اونال، معاون وزیر خارجه این کشور با سرگئی ورشینین، همتای روس خود در استانبول دیدار و درباره وضعیت سوریه گفت‌وگو کرد.
طبق این بیانیه، در جریان این دیدار بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی، وحدت سیاسی سوریه و لزوم یافتن راه حلی سیاسی برای بحران این کشور بر اساس نقشه راه مندرج در قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل تاکید شد.
در این بیانیه آمده است: بر تصمیمان برای مقابله با گروه‌های "پ‌ک‌ک"، "ی‌پ‌گ" و "پ‌ی‌گ" تاکید کردیم؛ چراکه این گروه ها علاوه بر اینکه تهدیدی برای تمامیت ارضی سوریه هستند، یک تهدید برای امنیت ملی ترکیه به شمار می‌روند.
وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد: در همین راستا، ابراز امیدواری کردیم که احکام و بندهای پیش‌نویس توافق امضا شده با روسیه در اکتبر ۲۰۱۹ اجرا شود.
به دنبال انفجار تروریستی ماه گذشته میلادی در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.
مقامات بلندپایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی تهدید به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق کرده‌اند.
به دنبال جدی شدن تهدیدهای ترکیه مبنی بر انجام عملیات نظامی زمینی در مناطق شمالی سوریه، یک منبع ترکیه‌ای اخیرا اعلام کرد که کشورش به آمریکا و واشنگتن مهلت داده است تا گروه‌های کُرد مسلح را از سه شهر مرزی "منبج"، "تل رفعت" و "عین العرب" (کوبانی) خارج کنند.
وی خاطرنشان کرد: به روسیه و آمریکا اعلام شد که مهلتِ داده شده، تمدید نخواهد شد و جایگزین خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از شهرهای مذکور، عملیات نظامی است.
کد مطلب : ۱۵۳۸۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}