۰

چراغ سبز پنتاگون به اوکراین برای حمله به خاک روسیه

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
چراغ سبز پنتاگون به اوکراین برای حمله به خاک روسیه
روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی فاش کرد: پنتاگون به طور ضمنی موافقت کرده است که اوکراین حملات دوربردی را علیه اهدافی در داخل روسیه انجام دهد.
این روزنامه نوشت: پنتاگون در ارزیابی‌های خود از تهدید جنگ در اوکراین، از جمله اینکه آیا ارسال تسلیحات برای کی‌یف می‌تواند منجر به رویارویی نظامی بین روسیه و ناتو شود، بازنگری کرده است.
طبق این گزارش، موافقت پنتاگون با حملات اوکراین به عمق خاک روسیه یک تحول مهم در زمینه درگیری ۹ ماهه میان اوکراین و روسیه است و اکنون این احتمال وجود دارد که واشنگتن تسلیحات دوربرد به کی‌یف بدهد.
پیشتر نیز کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا گفته بود: واشنگتن در فروش تسلیحات به تایوان به دلیل کمک‌های امنیتی که در سال جاری میلادی به اوکراین ارائه کرد، مشکلی ندارد.
وی تاکید کرد: حمایت قابل توجهی از سوی کنگره برای تقویت پایگاه صنایع دفاعی وجود دارد که برای توانایی آمریکا در ادامه حمایت از فروش تسلیحاتی به متحدان و شرکای خود بسیار مهم خواهد بود.
آمریکا از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی، متعهد به کمک امنیتی ۱۹.۳ میلیارد دلاری شده و این مبلغ از زمان آغاز دولت جو بایدن به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.
کد مطلب : ۱۵۳۸۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}