۰

اولین جام جهانی تاریخ در خاورمیانه؛ آسیایی‌ها تاریخ‌سازی می‌کنند؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۸
اولین جام جهانی تاریخ در خاورمیانه؛ آسیایی‌ها تاریخ‌سازی می‌کنند؟
 مهم‌ترین تورنمنت فوتبال ملی جهان از 29 آبان‌ماه به میزبانی کشور قطر آغاز خواهد شد. اولین جام جهانی که به میزبانی یکی از کشورهای خاورمیانه برگزار می‌شود و نکته مهم آن درباره حضور تیم‌های آسیایی در این رقابت‌ها است. به جز قطر که میزبانی این تورنمنت را برعهده دارد، ایران، عربستان، ژاپن و کره‌جنوبی دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 هستند تا رکوردی بی‌سابقه درباره حضور نمایندگان قاره آسیا در جام جهانی به‌ثبت برسد.
 
تیم ملی ایران در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی باید مقابل تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا قرار بگیرد. شاگردان کی‌روش براساس رنکینگ فیفا با حضور در رتبه بیست‌ویکم ضعیف‌ترین تیم گروه خود هستند و همچنین باید به این نکته اشاره داشت که براساس رنکینگ، دشوارترین گروه رقابت‌های جام جهانی هم گروه دوم است چون تیم ملی انگلیس در رتبه پنجم رنکینگ فیفا قرار دارد، آمریکا در رتبه پانزدهم است و تیم ملی ولز هم در جایگاه هجدهم قرار دارد.
 
قطری‌ها به دنبال تاریخ‌سازی در خانه
تیم ملی قطر در گروه اول رقابت‌ها از نظر رنکینگ در فیفا ضعیف‌ترین تیم است اما شاگردان فلیکس سانچز امیدوارند که بتوانند از امتیاز میزبانی استفاده کنند و با حضور پرشمار هواداران خود بتوانند در خانه تاریخ‌سازی کنند و به دور بعد جام جهانی صعود کنند و جزو 16 تیم برتر رقابت‌ها باشند.
 
قطری‌ها با حضور در رتبه 51 رنکینگ فیفا به جام جهانی رسیده‌اند در حالی‌که در گروه اول، تیم ملی هلند در جایگاه دهم رنکینگ فیفا قرار دارد و تیم ملی سنگال بیستمین تیم برتر دنیا بوده و تیم ملی اکوادور هم در جایگاه 46 قرار دارد اما شاگردان سانچز در رویای تاریخ‌سازی و تغییر معادلات به سود تیم خود هستند.
 
شاگردان «رنار» و یک رویای بزرگ
تیم ملی عربستان با هدایت هروه رنار عملکردی فوق‌العاده در مرحله انتخابی جام جهانی داشت و توانست صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی 2022 قطر داشته باشد اما برای ادامه روند درخشان رنار در فوتبال عربستان، این سرمربی مراکشی کار بسیار دشواری دارد و بسیاری از کارشناسان فوتبال شانس کمی برای او و شاگردانش در جام جهانی 2022 قطر متصورند.
 
شاگردان رنار با ایستادن در رتبه چهل‌ونهم رنکینگ فیفا، ضعیف‌ترین تیم گروه سوم جام جهانی 2022 قطر هستند. آن‌ها همچنین بعد از تیم‌های ملی قطر و غنا از نظر رنکینگ، ضعیف‌ترین تیم ملی حاضر در جام جهانی هم به‌شمار می‌آیند! تیم‌های ملی آرژانتین و مکزیک در رتبه‌های چهارم و نهم رنکینگ فیفا قرار دارند و تیم ملی لهستان هم بیست‌وششمین تیم برتر ملی دنیا از نظر رنکینگ فیفا است تا شاگردان رنار کار سختی برای رسیدن به مرحله حذفی و تاریخ‌سازی داشته باشند.
 
خاطره خوش جام جهانی 2002 تکرار می‌شود؟
جام جهانی 2022 قطر بعد از جام جهانی 2002 کره‌جنوبی و ژاپن، دومین دوره برگزاری این رقابت‌ها در قاره آسیا است. در جام جهانی 2002، کره‌ای‌ها عملکرد فوق‌العاده داشتند و فراتر از تصور همگان توانستند خود را در بین 4 تیم برتر جهان جای بدهند و تیم ملی ژاپن هم موفق شد به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها صعود کند اما حالا این 2 تیم آسیای شرقی در سفر به خاورمیانه، کار دشواری را برای درخشش دوباره در جام جهانی مقابل خود می‌بینند.
 
ژاپنی‌ها در گروه موسوم به گروه مرگ باید در مقابل تیم‌های اسپانیا، آلمان و کاستاریکا قرار بگیرند و بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که سرنوشت این گروه با صعود تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان نوشته شده و سایر تیم‌ها شانسی برای شگفتی‌سازی ندارند. تیم ملی ژاپن با حضور در رتبه بیست‌وسوم رنکینگ فیفا، سومین تیم برتر گروه پنجم بعد از اسپانیا (رتبه هفتم) و آلمان (رتبه دوازدهم) محسوب می‌شود.
 
تیم ملی کره‌جنوبی هم بعد از درخشش در جام جهانی 2002، در جام جهانی 2022 هم به‌دنبال تاریخ‌سازی است، البته که آن‌ها در گروه نسبتا دشواری قرار گرفته‌اند. تیم ملی غنا ضعیف‌ترین تیم حاضر در جام جهانی 2022 از نظر رنکینگ فیفا است اما 2 رقیب دیگر کره‌ای‌ها در شرایطی مطلوب قرار دارند و رقابت با تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه برای رسیدن به مرحله حذفی، کار بسیار سخت به نظر می‌رسد. پرتغالی‌ها با حضور در رتبه هشتم رنکینگ فیفا، جزو 10 تیم ملی برتر دنیا هستند و تیم ملی اروگوئه هم در جایگاه سیزدهم ایستاده در حالی‌که تیم ملی کره‌جنوبی بیست‌ونهمین تیم ملی در رنکینگ فیفا است.
کد مطلب : ۱۵۲۲۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}