۰

«ماموریت من این است که هر روز بمیرم»

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
«ماموریت من این است که هر روز بمیرم»
«هادی جمعان» و تیم تحت هدایتش اجساد را از خط مقدم جمع آوری می‌کنند. اولین باری که هادی جمعان، اجساد را از یک میدان جنگ در یمن جمع آوری کرد به درخواست یکی از دوستانش بود که از او خواست اجساد دو مردی را که در جنگ کشته شده بودند به خانه بیاورد. آن زمان آگوست ۲۰۱۵ میلادی بود یک سال پس از درگیری‌ای که منجر به کشته شدن ۱۵۰ هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر شد.
 
به گزارش فرارو به نقل از گاردین، یمن به کشوری با بالاترین نرخ‌های سوء تغذیه کودکان در جهان تبدیل شد. هادی جمعان، یک مددکار اجتماعی جوانان اهل استان شمالی «الجوف» است. او در ابتدا فرمانده شورشیان در جنوب کشور را نمی‌شناخت با این وجود، موافقت کرد تا کمک کند و پس از مذاکره برای دسترسی به خط مقدم از شهر تعز با یک آمبولانس قرضی به سمت دره‌ای در ۳۰ مایلی جنوب یمن حرکت کرد. جمعان خود دچار آسیب به دلیل تیراندازی شد و تیر از کنار قلب‌اش عبور کرد. او ۴۵ روز را در بیمارستان گذراند و در ابتدا به همسرش گفت که در صنعا کار می‌کند تا از ناراحتی او جلوگیری کند. علیرغم آسیب روحی، او تحت تاثیر لطف و محبت خانواده کشته شدگانی قرار گرفت که به آنان برای یافتن اجساد عزیزان‌شان کمک کرده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت به کار خود ادامه دهد. جمعان تخمین می‌زند که ۱۷۰۰ جسد را بازیابی کرده و هر بار که به مناطق درگیری می‌رود جان خود را به خطر می‌اندازد. او کار خود را «مانند یک اقدام انتحاری» توصیف می‌کند. او سه بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته و هشت بار بازداشت شده است.
 
او ماه گذشته در مراسم اهدای جوایز ابتکار بشردوستانه شفق قطبی (آرورا) در ونیز به گاردین گفت: «ماموریت من این است که هر روز بمیرم این چیزی است که انتظار دارم». او به عنوان نامزد نهایی مسابقه برنده ۲۵ هزار دلار (۲۱۷ هزار پوند) شد پولی که از آن برای حمایت از شغلش استفاده می‌کند.
 
او پیش‌تر منابع مالی لازم برای کار را از طریق فروش زمین خانوادگی، جواهرات و کمک‌های مالی کوچک تامین کرده بود. او این جایزه را به همسر و مادرش تقدیم کرد. در حالی که اولین کار او در جنوب یمن بود ولی اکثر ماموریت‌های بعدی‌اش در الجوف بوده‌اند جایی که او با همسر و سه فرزندش زندگی می‌کند. این منطقه روستایی که بین عربستان سعودی و صنعا تحت کنترل انصارالله قرار دارد میدان اصلی جنگ است.
 
در رسانه‌های یمن از او با نام مستعار «جمع آوری کننده بدن» یاد می‌شود. درخواست‌ها برای کمک به جمعان با شهرت او افزایش یافت. هم چنین، از مهارت‌های او برای مذاکره مبادله زندانیان بین انصارالله و نیروهای دولتی استفاده شده است. هم چنین، او تلاش کرده تا جنگجویان انصارالله را برای کمک‌رسانی به جوامع متلاشی شده و گرسنه تشویق کند. گاهی اوقات این به معنای حذف بسته‌های کمکی و متقاعد کردن فرماندهان است. او می‌گوید: «من هرگز جانب هیچ یک از طرفین را نگرفته‌ام و به عنوان یک امدادگر بیطرف آنجا هستم».
کد مطلب : ۱۵۲۲۴۲
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}