۰

شبکه‌های اجتماعی هنوز زورش به کارت‌های ویزیت نرسیده است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
کارت‌های کوچکی که فناوری دیجیتال هنوز زورش به آن‌ نرسیده است!
عصرتعادل؛ علیرضا باجلان،کارشناس ارشد ارتباطات، تبادل اطلاعات ارتباطی نقش بسیار مهمی در برقراری تعاملات سازمانی بین اشخاص حقیق و حقوقی دارد. از همین رو معمولا کارمندان و مدیران کسب و کارها برای برقراری ارتباط مستمر با مشتریان یا سرمایه‌گذاران راه‌های ارتباطی مختلفی را در قالب شماره تلفن همراه یا شناسه شبکه‌های اجتماعی به‌هم معرفی می‌کنند. افرادی که به واسطه شغلشان به صورت مداوم در نمایشگاه‌ها یا جلسات اداری حضور دارند قطعا تا کنون پیشنهاد دنبال کردن افراد دیگر در شبکه اجتماعی لینکدین یا اسکن QR کد مخصوص راه‌های ارتباط فردی را دریافت کرده‌اند.

هنگامی که یک شخصیت حقیقی یا حقوقی چنین پیشنهادی دریافت می‌کند فرد پیشنهاد دهنده تمایل به دریافت راه ارتباطی متقابل دارد. در این صورت باید شما ابزاری برای معرفی اطلاعات ارتباطی خود در اختیار داشته باشید.

احتمالا بسیاری از فعالان اقتصادی یا کارمندان ادرات تصور می‌کنند با وجود ابزارهای دیجیتال مانند شبکه‌های اجتماعی یا پست الکترونیکی دیگر نیازی به «کارت ویزیت» برای برقراری ارتباط با دیگران نیست ولی بررسی‌های گسترده در سراسر جهان نشان می‌دهد هنوز هم این ابزار سنتی کارامدترین و مهم‌ترین وسیله برای انتقال اطلاعات ارتباطی است.

کارت ویزیت هنوز از بین نرفته است

به تازگی نظرسنجی در شبکه اجتماعی لینکدین در خصوص معرفی محبوب‌ترین وسیله معرفی راه‌های ارتباطی بین اشخاص انجام شده است. بر اساس این نظرسنجی 61 درصد از شرکت‌کنندگان، لینکدین و کارت ویزیت را بهترین ابزارهای ارتباطات تجاری می‌دانند. همچنین 11 درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی صرفا کارت ویزیت را مفیدترین روش انتقال اطلاعات تماس دانستند و کمتر از یک سوم پاسخ‌دهندگان ابزارهای دیگر را انتخاب کردند.

کارت ویزیت سالیان طولانی است که از سوی مدیران، صاحبان کسب و کارها و کارمندان مورد استفاده قرارمی‌گیرد. اگرچه کارت‌های ویزیت جدید از نظر طراحی و جنس تفاوت زیادی با گذشته دارند و بسیاری از کارت‌های کنونی دارای QR کد به منظور نمایش اطلاعات ارتباطی در گوشی‌های هوشمند هستند ولی هنوز هم این ابزار به طور گسترده‌ای در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از انواع کارت‌های ویزیت جدید به گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان ذخیره‌سازی ویدئوهای کوتاه مدت نیز در آن‌ها وجود دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کارت‌های جدید با نسخه‌های قدیمی کمتر شدن نوشته‌های روی کارت است. پیش‌تر اطلاعات مختلفی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن محل کار، شماره تلفن همراه و آدرس شرکت روی کارت نوشته می‌شود ولی حالا  تنها آدرس پست الکترونیکی در اغلب کارت‌های ویزیت درج می‌شود و مابقی اطلاعات در QR کد قرار می‌گیرد.

جوان‌ها نیز هنوز کارت ویزیت را ترجیح می‌دهند

شش نفر از هر 10 کاربر لینکدین جوانان بین 28 تا 43 سال هستند و همین افراد مطابق با نظرسنجی صورت گرفته در این شبکه اجتماعی که جزئیات آن پیش‌تر گفته شد هنوز کارت ویزیت را برای معرفی راه‌های ارتباطی ترجیح می‌دهند. برخی معتقدند کارت ویزیت صرفا ابزاری برای انتقال اطلاعات تماس نیست و فرد صاحب کارت از اینکه کارتی فیزیکی در اختیار داشته باشد حس خوبی دریافت می‌کند. البته تعدادی از افراد نیز کارت ویزیت را ابزار معرفی برند شخصی می‌دانند.

عده‌ای نیز عقیده دارند امروزه هر فرد ده‌ها و یا صدها مخاطب در دفترچه تلفن گوشی هوشمند خود دارد و گاهی تشخیص افراد مختلف در این دفترچه دیجیتال دشوار است از همین رو کارت ویزیت می‌تواند امکان ارتباط با فرد مورد نظر را به راحتی فراهم کند. اگر همیشه کارت ویزیت خود را به همراه داشته باشید در هنگامی که باید شماره تماس خود را سریعا به افراد دیگر بدهید کارت ویزیت روش سریع‌تری در مقایسه با ذخیره‌سازی شماره تلفن یا آدرس پست الکترونیکی در گوشی است. شاید کارت ویزیت از معدود ابزارهایی باشد که هنوز فناوری‌های دیجیتال زورش به آن نرسیده است.

انتهای پیام/
کد مطلب : ۱۵۷۶۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}