۰

آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش عصر تعادل، آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است و به نظر می‌رسد ستاد انتخابات کشور روز شلوغی داشته باشد.

آمده‌ام ناترازی‌ها را رفع کنم
محمدعلی وکیلی پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: تصمیم درست یعنی درس گرفتن از گذشته و نه گفتن به اشتباهات. این کشور نیاز به شنیدن، فهمیدن و دخیل کردن مردم در امور با هر طرز تفکری دارد. باید ایران را از خطر زیست پذیری نجات داد و زمینه واگذاری قدرت به متخصصان را تامین کرد.

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: آمده‌ام تا رییس جمهور تمام مردم، آن گونه که هستند باشم نه آن گونه که می‌پسندم. کشور درگیر ناترازی‌های مختلف شده اما مهمترین آن ناترازی در بحث اشتغال است. وقتی کشور گرفتار چالش و ابر چالش است، باید مدیر درست انتخاب شود. آمده‌ام با رفع ناترازی‌ها، ابر چالش‌ها را برطرف کنم.

ضرورت مشارکت مردم در اقتصاد
حجت‌الاسلام مهدی شیخ پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در عرصه اجرا مهمترین امر برای تحقق هر برنامه‌ای مشارکت هر چه بیشتر مردم از طریق شیوه‌های نوین اقتصادی است. در گزینش مدیران ملاک اصلی من برنامه و توان اجرایی آنها خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر دولت‌ها از دست اندازی به ثروت‌های عمومی دست بردارند، می‌توان به پیشرفت اقتصادی کشور امید داشت. برای تحقق ایران پیشرفته مجبور به بهره مندی از علوم مختلف هستیم.

کوهکن در انتخابات ثبت‌نام کرد

محسن کوهکن نماینده ادوار مجلس و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به منظور ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حضور یافت و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

اشتغال باید مورد توجه باشد
حسین گروسی پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود، اظهار داشت: عرصه اجرا قطعاً نیازمند افرادی است که بتوانند در حوزه اجرایی تصمیمات صحیح اتخاذ کنند. بنده افتخار داشتم در سمت‌های اجرایی در خدمت ایران اسلامی باشم. از بخشداری و فرمانداری تا مجلس شورای اسلامی اقدام کردم.

وی عنوان کرد: موضوع اشتغال نیاز همگان است و غنی و ضعیف را شامل می‌شود. در بحث تحصیل نیز باید طبق قانون اساسی برای تمام اقشار فراهم شود. امیدوارم بتوانیم در این حوزه‌ها خدمتگزار باشیم.

اقتصاد کشور باید مردمی شود
محمد رویانیان پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: باید ایران قوی با تکیه بر مردم بزرگ کشورمان و تاریخ گویای چند هزار ساله کشورمان بنا کنیم.

 وی افزود: معتقدم باید نظام مدیریتی کشور تغییر کند. باید اقتصاد کشور کاملاً مردمی شود. معتقد به دولت پاسخگو هستم.

حضور وکیلی در وزارت کشور
احمد علی وکیلی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و نامزد داوطلبی در این دوره از انتخابات شد.

حضور مهدی شیخ در ستاد انتخابات
حجت‌الاسلام مهدی شیخ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

سیاست خارجی عزتمندانه را دنبال می‌کنم
وحید جلال‌زاده پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود، اظهار داشت: مردم ایران در شرایط کنونی چشم به دولتی بستند که با میثاق با امام راحل پیشرفت همه جانبه و قابل لمس به ویژه در مسائل معیشتی برسد.

وی عنوان کرد: دولت مردم مدار در تلاش خواهد بود تا سیاست خارجی فعال و عزتمندانه را به کار گیرد. افزایش اقتدار و امنیت داخلی و منطقه‌ای و رسیدن به گفتمان مناسب با تمامی کشورهای جهان غیر از دول متخاصم خواهد بود.

نام دولتم را شهادت و ایثار می‌گذارم
حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی که جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر نام دولت خود را شهادت و ایثار نامید.

گروسی وارد ستاد انتخابات شد



حسین گروسی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

رفع مشکلات کشور شدنی است
اسحاق جهانگیری پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: مردم ایران همواره در پی آزادی و پیشرفت بودند و در تمام این سال‌ها تلاش شد تا این اهداف محقق شود و علی رغم همه تلاش‌ها امروز کشور در شرایط خوبی نیست. حال ایران خوب نیست و تمام دستاوردها نتوانسته احساس بالندگی و رشد اقتصادی را ایجاد کند.

 وی عنوان کرد: تا نتوانیم درک مسأله کنیم، در روی همان پاشنه می‌چرخد. به رغم تعدد مشکلات کشور، امکان رفع آنها را محقق می‌دانم. تأمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفظ محیط زیست و مبارزه با فساد را از مسیر گسترش شفافیت و میدان دادن به پذیرش سوت زنی را پیگیری می‌کنم.

رویانیان داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد



محمد رویانیان، نماینده رئیس سابق پلیس راهور صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و فرآیند ثبت نام خود در انتخابات را تکمیل کرد.

حسن نوروزی به ستاد انتخابات آمد



حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

مقداری حوصله کنید!
 اسحاق جهانگیری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که اسم دولت احتمالی شما چیست، گفت: مقداری حوصله کنید.

مبارزه با فساد باید ادامه یابد
اردشیر مطهری پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در سه سال دولت مردمی شهید رئیسی دیدیم به ظرفیت‌های داخلی توجه شد و کشور را معطل برجام و برجام‌ها نگه نداشتند و با سیاست خارجی منطقه محور و بهبود ارتباطات با کشورهای متحد، کشور از حالت انزوایی که پس از خروج آمریکا از برجام دچارش شده بود، خارج شد.

وی تاکید کرد: در دولت مردمی سیزدهم با محوریت شهید جمهور فرصت‌ها و بسترهایی ایجاد شده است. ما قطعاً در دولت خدمت بی‌منت از این بستر استفاده خواهیم کرد. مبارزه ریشه‌ای با غول فساد باید بدون خط قرمز و بی‌توجه به قیل و قال اصحاب رانت ادامه پیدا کند.

وحدتی ثبت‌نام کرد



محمد وحدتی، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی به منظور ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و داوطلب نامزدی در این دوره از انتخابات شد.

رئیس‌جمهور باید مردم‌دار و مقتدر باشد
علیرضا ورناصری پس از تکمیل ثبت نام در فرایند انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز مردم خواسته‌هایی مبنی بر افزایش کمیت و کیفیت سطوح مدیریتی در سطح عالی کشور دارند. همچنین خواسته تداوم مبارزه با فساد و آن چیزی که امروز به عنوان مشکل در سیستم مدیریتی کشور ما وجود دارد، لذا رئیس جمهوری باید عهده‌دار مسئولیت اجرای کشور باشد که مردم‌دار، مقتدر و عدالت گستر باشد.
این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور ما ظرفیت‌های عظیم و متنوعی در ابعاد مختلف دارد و امیدوارم کسی که رئیس جمهور شود مخصوصاً در این ایامی که کشور ما در آن قرار دارد، بتواند با بسیج همه امکانات و توان خود اهداف کشور را به نتیجه برساند.

سنگینی بدنه دولت از دلایل عدم توسعه ما است
علی آذری، پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: رئیس جمهور باید فردی باشد که علم توانمند سازی و اعتماد سازی برای ارتباط میان مسائل کشور را داشته باشد.
این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رئیس جمهور باید بتواند شرایط را به نفع مردم و جامعه مدنی به کار گیرد. سنگینی بدنه دولت از دلایل عدم توسعه ما است و رئیس جمهور باید بتواند چابک‌سازی دولت را در اسرع وقت انجام دهد.

جهانگیری داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد



اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ورود جهانگیری به وزارت کشور
اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

مأموریت دولت، تحول و تعامل است
محمدرضا اسکندری پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: شرایط کنونی کشور شرایط حساسی است. علی رغم تلاش دولت‌های پیشین و حمایت همیشگی و همه جانبه رهبر معظم انقلاب، کماکان با کاستی‌ها و کمبودها و مأموریت‌های نیمه کاره و نیمه تمام مواجه هستیم.
این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مأموریت دولت تحول و تعامل در این برهه تاریخی بسیار حساس و بزرگ است. این مأموریت با استفاده از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی در امر تولید و پیشرفت محقق خواهد شد.

مطهری داوطلب نامزدی در انتخابات شد
اردشیر مطهری برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد و داوطلب نامزدی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شد.

جلال‌زاده ثبت‌نام کرد


وحید جلال‌زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و ثبت نام خود را تکمیل کرد.

نماینده سابق گرمسار وارد وزارت کشور شد


اردشیر مطهری، نماینده سابق مردم گرمسار در مجلس امروز (دوشنبه) برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

اسکندری ثبت‌نام کرد
محمدرضا اسکندری وزیر کشاورزی دولت نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.


حضور وزیر کشاورزی دولت نهم در وزارت کشور
محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

باید در صنعت و اقتصاد حرف اول را بزنیم
حمید کریمی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود، اظهار داشت: تا سال گذشته در مدیریت‌های مختلف ارشد وزارت نفت بیشتر در جهت تولید، مدیریت توسعه میادین نفتی داشتم و اکنون بر اساس تکلیف وارد این عرصه شدم و پس از شهادت آیت الله رئیسی، احساس تکلیف کردم وارد این عرصه شوم.
این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شما مطلع هستید سرشار از منابع ارزی هستیم اما معیشت مردم ما از مردم افغانستان پایین‌تر است. امیدوارم با مدیریت قوی و تیم خوب اقتصادی بتوانیم ذخایر خدادادی را به فعلیت در آوریم تا مردم ما غنی و بهره مند باشند. چرا نباید ما در بحث صنعت و اقتصاد حرف اول را بزنیم؟


نماینده قوچان به وزارت کشور آمد



علی آذری، نماینده مردم قوچان در مجلس صبح امروز (دوشنبه) برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و فرایند ثبت نام خود را تکمیل کرد.

راه شهید رئیسی را ادامه می‌دهم
حجت‌الاسلام احمد اکبری پس از تکمیل ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: اکنون جمهوری اسلامی به دنبال حل مسائل کشور است اما دستانی پنهان این تورم را به ما تحمیل کرده است و اجازه نمی‌دهیم این وضعیت ادامه پیدا کند. اگر رئیس جمهور شوم، تمام مسئولان دولت شهید رئیسی را ابقاء خواهم کرد و این راه را ادامه خواهم داد.

وی افزود: جوانان ما نباید هرگز به کمک خارجی اعتقاد داشته باشند. ما باید جایگاه مردم ایران را با کمک جوانان قدرتمند ایران اسلامی بالا ببریم. ما می‌خواهیم مردم ایران قدرتمند، ثروتمند و الگو برای جهانیان باشند. مأموریت بزرگ این است که ایران اسلامی را طی ۴ سال به قدرت اول جهان در ابعاد سیاسی، فرهنگی و دفاعی برسانیم.

دولت باید پرکار و ساده‌زیست باشد
حسن کامران دستجردی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بنده در دولت به پاکدستی اعتقاد دارم و ۶ دوره در مجلس بودم. همیشه روی دم کلفت‌های متخلف و کارچاق کن‌ها پا گذاشتم.

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت باید سخت‌کوش، پرکار و ساده زیست باشد. ساده زیستی به این معنا که باید ببیند مرام فقرا چیست. نمی‌توان شعار عدالت دهیم و سر سفره رنگین بنشینیم.

ثبت نام یک نماینده ادوار دیگر
 حمید کریمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

ورود کریمی به وزارت کشور
حمید کریمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

لزوم استمرار دیپلماسی عزتمندانه
محمد ناظمی اردکانی بعد از ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست وارد جمع خبرنگاران شد و گفت: لازم است برای اینکه مردم طعم شیرین حکمرانی اسلامی را حس کنند، در چارچوب قانون اساسی، ایجاد تحول در نظام حکمرانی کنیم. به اصول ۶ گانه حکمرانی یعنی عدالت ورزی، مشارکت مردم در اداره کشور، پاسخگویی مسئولان، شفافیت، قانونمداری و مبارزه با فساد باید تأکید کرد.

وی ادامه داد: در دولت پیشرو و خدمتگزار، دیپلماسی عزتمند، مقتدر و پویا بدون هیچ گونه وقفه بلکه با تلاش مضاعف با اولویت کشورهای همسایه، جبهه مقاومت و فلسطین ادامه خواهد یافت.

با کارکرد دولت آشنا هستم
سید قاسم جاسمی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: یکی از دلایلی که به خودم اجازه دادم در این دوره از انتخابات شرکت کنم این است که ما در یک دوره چهار ساله در مجلس شورای اسلامی ناظر بر اعمال دولت بودیم و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس بودم و من را به اسم می‌شناسند.

وی افزود: سخنگوی فراکسیون پاسخگویی وزیران و مدیران به نمایندگان مجلس بودم و نسبت به عملکرد افراد بیش از گذشته رسیدگی می‌کردیم. عضو شورای نظارت و شورای گفتگو در بخش خصوصی بودم، لذا نسبت به کارکرد دولت کاملاً آشنایی دارم.

ورناصری ثبت‌نام کرد


علیرضا ورناصری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
لزوم اهتمام به انسجام ملی

سیده حمیده زرآبادی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اولویت دادن به سیاست تنش زدایی جمهوری اسلامی، صلح در جهان و توسعه مردم سالاری در منطقه جزو برنامه‌هایم است.
این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اهتمام به انسجام ملی و به حساب آوردن همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها، اقوام، مذاهب، طبقات و گروه‌های اجتماعی از برنامه‌هایم است. تعهد، تخصص، شجاعت، شفافیت، اراده به توسعه ایران و اولویت بخشیدن به منافع ملی معیارهایم برای انتخاب افراد در دولت خواهند بود.

ضرورت رونق و توسعه اقتصادی
حسن سبحانی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: الزام به اعمال ریاست قوه مجریه را صرفاً از مسیر حداقل اجرای همه اصول قانون اساسی، تنها راه مسالمت آمیزی می‌دانم که می‌تواند مشروط به همدلی و همراهی مردم صبور ایران طی یک برنامه منضبط و نفسگیر میان مدت، نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعادل‌های موجود کشور را مقدمتاً کاهش و سپس کنترل نماید.
وی افزود: چنین دستاوردی هرچند نمی‌تواند موضوع تبلیغات قرار گیرد، لکن می‌تواند زمینه‌ساز انعطاف در سیاست و سیاست گذاری رونق و توسعه اقتصادی و در نهایت امید و شادابی اجتماعی باشد.

ناظمی اردکانی ثبت‌نام کرد



محمد ناظمی اردکانی، وزیر اسبق تعاون صبح امروز جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

دومین زن داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کیست؟


سیده حمیده زرآبادی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز نامزد داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری شد تا پس از زهره الهیان، به عنوان دومین زن داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد.

جاسمی ثبت‌نام کرد
 سید قاسم جاسمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

شعارم نجات اقتصاد ایران است
الیاس نادران پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: با شعار نجات اقتصاد ایران در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردم.

نادران گفت: هیچکدام از احزاب سیاسی و شخصیت‌های سیاسی از بنده دعوت نکردند که بیایم و مدیون هیچکدام نیستم. مستقل از همه جریان‌های سیاسی وارد صحنه شدم و اتکایم بعد از خداوند به مردم است و بنا بر این دارم که رئیس جمهور مردم باشم و نه جریان‌های سیاسی که نظام مدیریتی کشور را بین خودشان دست به دست می‌کنند.

اکبری ثبت‌نام کرد
حجت الاسلام احمد اکبری، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

یک نماینده ادوار مجلس خبرگان به وزارت کشور آمد
حجت الاسلام احمد اکبری، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

ثبت‌نام کامران


حسن کامران دستجردی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و در ادامه ثبت‌نام خود را تکمیل کرد.

ثبت نام یک نماینده ادوار مجلس
حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.



ورود سبحانی به وزارت کشور
حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

ورود نادران به ستاد انتخابات کشور



الیاس نادران، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد و پس از دقایقی ثبت نام خود در انتخابات را تکمیل کرد.

گمانه‌زنی درباره ثبت‌نام نادران
بر اساس شنیده‌ها، الیاس نادران تا دقایقی دیگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام خواهد کرد.

گفته می‌شود احتمالاً برخی از افراد امروز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌روند؛ از جمله این افراد «محمدباقر قالیباف»، «مهرداد بذرپاش»، «آیت الله اعرافی»، «محسن رضایی»، «حسن روحانی»، «اسحاق جهانگیری»، «سعید محمد»، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، «داوود منظور»، «محسن هاشمی»، «صولت مرتضوی»، «مهدی غضنفری»، «محمد مخبر»، «مصطفی پور محمدی» هستند.

تاکنون در مرحله ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی در روز اول و علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی در روز دوم ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت نام کنندگان روز سوم هم هشت نفر بودند؛ احمد رسولی‌نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله دهمرده، زهره الهیان، محمدرضا میرتاج‌الدینی و فداحسین مالکی. در روز چهارم ثبت نام که شلوغ ترین روز بود ۲۰ نفر داوطلبی خود را در ستاد انتخابات ثبت کردند. محمد مهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، حسینعلی قاسمزاده، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، محمدحسن قدیری ابیانه، ایرج سفلی شاهوردی، محمد یاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی، محمدرضا پورابراهیمی، حسین میرزایی، محمد شریعتمداری، غلامحسین رضوانی، سیدغنی نظری و جلیل جعفری بنه ثبت نام کنندگان روز چهارم بودند.

ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات از پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز شد و در مجموع و طی این ۴ روز، ۱۳۷ نفر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کردند که ۱۵ نفر خانم و ۱۲۲ نفر آقا بودند، اما جز ۳۷ نفر ثبت نام شده، سایرین به دلیل نداشتن شرایط قانونی از ثبت نام بازمانده‌اند.
در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور طبق قانون درج شده
در اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات باشند.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها هنگام ثبت‌نام باید رجل مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند. حداقل سن کاندیداهای انتخابات باید ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن آنان نیز ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام باشد. واجدان شرایط می‌توانند صرفاً با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کنند.

معاونان رؤسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، استانداران، شهرداران شهرهای بالای ۲ میلیون نفر جمعیت و اشخاص، مقامات و مدیران هم‌طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان رجال مذهبی و سیاسی هستند.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.
فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیأت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.
به گزارش مهر، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و تا صبح ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
کد مطلب : ۱۵۷۶۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}