۰
استاندار تهران:

روز کارگر نماد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید است

تاریخ انتشار
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
روز کارگر نماد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید است
به گزارش عصر تعادل، «علیرضا فخاری» صبح امروز شنبه هم‌زمان با برپایی هفته گرامیداشت کار و کارگر، در «مراسم اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران که در کارخانه «ساپکو» برگزار شد، اظهار کرد: اگر اقتصاد از درون مقاوم شد یک اقتصاد مقاومتی دقیق و درست شکل می‌گیرد. اقتصادی که بر پایه دانش تدوین شود، یک اقتصاد پربار است.

وی افزود: پویایی اقتصاد به گذر و عبور از مرزهای دانش است. امروز سطح رقابت در دنیا در تمام عرصه‌های تولیدی مبتنی بر دانش روز است. ما در آستانه روز کارگر هستیم و این روز نماد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید است، اما تمام کسانی که این روز را در دنیا به نام کارگر ثبت کردند امروز با اتکا به تجهیزات مدرن جایگاه کارگر را تغییر داده‌اند.

استاندار تهران بیان کرد: نگاه به جریان انسان‌محور و برای انسان ارزش قائل شدن زمینه‌ای است که بتوانیم جایگاه خطیر تولیدکننده را ارتقا دهیم. تولیدکننده به تعبیری ترویج دهنده و رفع‌کننده نیازهای جامعه است و جزو صفات برتر انسانی است که جایگاه کارگر را تامین می‌کند.

فخاری گفت: امنیت کارگر به شغل اوست. زمانی کارگر در شغل خود امنیت دارد که اشتغال و نوع شغل یک ضریبی از اطمینان‌بخشی برای محصول نهایی باشد. افرادی که امروز در کنار آنها هستیم سهمی بزرگ در تولید دارند. دانش افزایی، مهارت‌آموزی، به‌روزرسانی مداوم دانش‌های کسب شده و به‌کارگیری آنها رابطه صحیح بین کار، کارگر و کارفرما را شکل می‌دهد. مجموعه‌ای از رفتار صحیح چند وجهی و چند وظیفه‌ای کنار هم می‌تواند یک شغل را تضمین کند.

استاندارد تهران گفت: اگر امروز ما در برخی موارد رشد داریم و در موقعیت برتر تولید قرار گرفته‌ایم باید به شاخص‌هایی که زمینه توسعه را فراهم کرده‌اند، توجه ویژه کنیم.

فخاری تصریح کرد: امروز رابطه کار، کارگر و کارفرما دگرگون شده است. برای خلق موقعیت‌های جدید باید خودشیفته نباشیم. انسان حتماً باید نسبت به دیروز تغییر کرده باشد و چقدر زیبا و خوب است که تغییر در اراده‌های عملی شکل بگیرد تا زمینه رشد و تعالی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: تعامل بین نیروی کار و کارفرما در این بخش است. نگاه همه ما به جریان کارگری نگاه انسان‌محوری از نوع غربی نیست. ما همه در یک ید واحد برای یک هدف ویژه هستیم که خلق اثر جدید برای رشد کشور است.

نشان اقتصاد مقاومتی و اهدای آن برگرفته از بند ۲۰ ابلاغیه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب است. در این دوره با ارزیابی ۲۵۰ کارخانه سراسر کشور ۱۲ کارخانه و مرکز تولیدی منتخب شدند. افرادی از نخبگان صنعتی و توانمندی که شاخصه‌های پیشتازی اقتصاد دانش بنیان را دارند این ارزیابی‌ها را انجام دادند. به گفته مسئولان برگزاری این مراسم، در این فرایند ۴۰۰ ارزیاب حضور داشتند. این طرح در آینده بهینه‌تر خواهد شد.

اکنون در بیش از ۱۵ استان مراسم نشان اقتصاد مقاومتی برگزار شده است. استان‌های دیگر نیز در روزهای آینده این مراسم را برگزار خواهند کرد.امروز نشان اقتصاد مقاومتی به شرکت‌های پارس‌الکتریک، لبنیات پاک، پاکسان، داروسازی جابر ابن حیان، تام ایران خودرو، ایران لنت، صنایع غذایی گل‌ها، شیمی دارو، فنرسازی زر، شرکت پگاه، شرکت تهران شیمی، کمک‌فنر ایندامین اهدا شد.

انتهای پیام/
کد مطلب : ۱۵۷۳۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}