۰
خاندوزی:

ظرفیت مالی بانک‌های خارجی برای تأمین سرمایه پروژه‌های داخلی به‌کارگیری می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
ظرفیت مالی بانک‌های خارجی برای تأمین سرمایه پروژه‌های داخلی به‌کارگیری می‌شود
به گزارش عصر تعادل، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های دولت برای تثبیت رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: این موضوع در ابعاد مختلفی پیگیری شد که یکی از جنبه‌های آن مربوط به رونمایی از اطلس سرمایه گذاری برای ۳۱ استان کشور بود که تمام سرمایه گذاران را به سمت بهترین مکان برای پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی هدایت می‌کند.

سخنگوی اقتصادی دولت دامه داد: اتفاق دوم فعال کردن مراکز خدمات سرمایه گذاری بود که در تمام استان‌ها از قبل وجود داشت، اما بسیاری از اختیارات را نداشتند. از همین رو تلاش شد با تجمیع مراکز هم ارز خدمات سرمایه گذاری استان، تلاش شد که شرایطی مهیا شود که سرمایه گذار بتواند با یک‌بار مراجعه بسیاری از خدمات و مجوز‌های مورد نیاز خود را دریافت کند.

تسهیل انواع سرمایه گذاری خارجی و انتقال سود سرمایه گذاری خارجی 

خاندوزی گفت: همچنین با برخی بانک‌ها مذاکره شد تا آن‌ها نیز شعباتی را به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی و تسهیل مبادلات مالی آنان در اختیار قرار دهند. این اقدامات در کنار تسهیل انواع سرمایه گذاری خارجی و انتقال سود سرمایه گذاری خارجی، عملکرد سال قبل را رقم زد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده است که از منابع مالی که بانک‌های خارجی در اختیار ما قرار می‌دهند استفاده کنیم. به عنوان مثال تعداد قابل توجهی پروژه‌های عمرانی داشتیم که توسط بانک توسعه اسلامی واقع در جده تامین اعتبار شد. این پروژه‌ها در دوره‌های قبل با توجه به تحریم‌ها و نکول دولت قبل معطل باقی مانده و اقساط آن‌ها نیز پرداخت نشده بود.
 
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ما نه تنها اقساط معوق سال ۹۷ به بعد را پرداختیم بلکه اقساط واقع در دولت سیزدهم را نیز با توجه به مسیر‌هایی که شناسایی شد تا بتوانیم منابع را به بانک توسعه اسلامی منتقل کنیم پرداختیم. در دیداری که ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بین رئیس بانک توسعه اسلامی و وزیر اقتصاد ایران انجام شد موفق شدیم که موافقت بانک توسعه اسلامی برای تزریق مجدد سرمایه به پروژه‌های ایران در استان‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد. حتی سه پروژه جدید نیز توسط این بانک در ایران انجام خواهد شد.

وی گفت: ظرفیتی که تامین مالی پروژه‌ها در همکاری با کشور‌های عضو پیمان شانگهای و بریکس خواهند گرفت؛ چشم اندازی را برای ما ایجاد می‌کند که می‌توانیم بگوییم که سال ۱۴۰۳ به جهت تداوم دستاورد‌های سرمایه گذاری خارجی مثل دو سال گذشته درخشان است.

منبع: آنا

انتهای پیام/
 
کد مطلب : ۱۵۷۲۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}