۰
رئیسی در پیام نوروزی تأکید کرد؛

توجه دولت به مطالبات مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲
توجه دولت به مطالبات مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
به گزارش عصر تعادل، سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی نوروزی که از رسانه ملی بخش شد، اظهار داشت: نوروز در ایران با آداب اسلامی مانند صله رحم قرین است بهار امسال با بهار قرآن و روزه داری قرین است لذا بروز محبت ملت ایران شکل ویژه تری دارد در دعای تحویل سال از خداوند تغییر و دگرگونی احسن الحال را می طلبیم.

رئیس جمهور افزود: سال ۱۴۰۲ سال پر فراز و نشیبی همراه با حوداث مهم بود و هم شیرینی داشت و اتفاقات تلخ، اما برآیند اتفاقات سال رشد ایران در همه بخش ها بود رهبر انقلاب سال ۱۴۰۲ را رشد تولید و مهار تورم نامگذار کردند و تلاش دولت برای تحقق آن متمرکز شد.

*رشد ٦ درصدی اقتصاد در سالِ ١٤٠٢

آیت الله رئیسی گفت: سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به  ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.

*تحویل بیش از یک میلیون و دویست هزار واحد مسکن مهر به مردم

وی با بیان اینکه در مسئله مسکن، هم «عقب ماندگی در ساخت» وجود داشت هم «بلاتکلیفی»، تصریح‌کرد: بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ٢٤٠ هزار واحدِ مسکنِ مهر را تحویل نداده بودند که این موضوع برای دولت تعهد ایجاد کرد. امروز بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است و نیمی از مسکن‌های مهر هم به مردم تحویل شد و نیم دیگر هم در دست اقدام است.

*دولت به اتمام پروژه‌های نیمه تمام توجه می‌کند

رئیس‌جمهور با بیان‌اینکه دولت ما افتخار دارد که به نام «دولت مردمی» شناخته می‌شود و در کنار مردم است،  گفت: در دولت سیزدهم، ۴۵ سفر استانی انجام شده؛ اولویت این سفرها،‌ توجه به مطالباتِ مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم است.

وی خطاب به جوانان و نوجوانان‌ گفت: فرزندان عزیزم؛ بدانید با اتکاء به توان، انگیزه و اندیشهِ شما و به فضل پروردگار، «ایرانِ فردا»، به مراتب، آبادتر، پیشرو تر و پیشرفته‌تر از «ایرانِ امروز» است. قدر شما را می‌دانیم و با تمام توان، برای باز کردن مسیر پیشرفت شما، تلاش خواهیم کرد.

*ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری در برنامه است

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند و همراهی شما مردم شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونقِ بیشترِ تولید و اقتصاد، کاهشِ بیشترِ نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم است.طی دو سال قبل، بیمارستان‌های نیمه تمام زیادی در کشور بهره‌برداری شد و دسترسیِ مردم به خدماتِ سلامت، عادلانه شد.
وی بیان کرد: امسال هم اضافه شدن ۹هزار تخت جدید به مراکز بهداشتی و درمانی، جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است.امسال ان‌شاءالله در زمینه برقی‌سازیِ ناوگانِ حمل و نقل شهری، شاهد تحول خواهیم بود؛ در زمینه اینترنت، هم ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری، در برنامه است.

انتهای پیام/
کد مطلب : ۱۵۷۱۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}