۰

تظاهرات اعتراضی صدها هزار تن از کارکنان سلامت در مادرید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
تظاهرات اعتراضی صدها هزار تن از کارکنان سلامت در مادرید
دولت مادرید در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمانی که همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، به دلیل کمبود کارکنان در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه، هدف انتقاد قرار گرفته است. معترضان می‌گویند دولت خدمات بهداشت عمومی را از بین می‌برد و از ارائه دهندگان بهداشت خصوصی حمایت می‌کند.
لیلیان رامیس، ۶۱ ساله، یکی از پرستاران مرکز بهداشت ال مولار در مادرید، به رویترز گفت: "آنها به جای افزایش، دستمزد ما را کاهش داده‌اند. ما غرق کار هستیم و هیچ حمایتی نداریم. ما در خطر انقراض هستیم."
تظاهرکنندگان منطقه Plaza Cibeles در مرکز شهر را پر کردند و شعار می‌دادند و پرچم‌ها را به اهتزاز در می‌آوردند. یکی از تظاهرکنندگان مدل بزرگی از "ایزابل دیاز آیوسو"، رهبر جناح راست دولت منطقه‌ای مادرید را با بینی‌ای شبیه به پینوکیو به همراه داشت.
دولت‌های منطقه‌ای در اسپانیا مسئول بخش بزرگی از بودجه سلامت به عنوان بخشی از سیستم سیاسی واگذار شده این کشور هستند.
یک سخنگوی دولت منطقه‌ای تعداد افرادی را که در خیابان‌های مرکز مادرید راهپیمایی کردند ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد در حالی که سازمان دهندگان آن را نزدیک به یک میلیون نفر اعلام کردند. رهبر دولت منطقه‌ای مادرید این اتهام را رد می‌کند که دولت او خدمات بهداشت عمومی را به نفع بخش خصوصی از بین می‌برد.
خانم آیوسو روز شنبه در توییتر نوشت: «همه ما به سلامت عمومی اعتقاد داریم.»
هزاران نفر از کارکنان بهداشت نیز روز یکشنبه در سانتیاگو د کامپوستلا، در شمال غربی اسپانیا تظاهرات کردند و خواستار حفظ سیستم بهداشت عمومی شدند. پلیس گفت ۲۰۰۰۰ نفر به خیابان‌ها ریختند. در ماه نوامبر، ده‌ها هزار نفر در مادرید در حمایت از کارکنان بهداشتی راهپیمایی کردند و خواستار شرایط کاری بهتر شدند.
کد مطلب : ۱۵۶۹۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}