۰
فرزانه فصیحی را چقدر می‌شناسید؟

همه چیز درباره دختر باد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۶
همه چیز درباره دختر باد
نام فرزانه فصیحی طی چند سال گذشته در ورزش زنان ایران بارها به گوش مخاطبان خورده؛ دختری که با تلاش بسیار توانسته به نفر اول دوومیدانی بانوان ایران تبدیل شود. او در سال‌های گذشته رکوردهای ایران را بارها شکست، اما در تورنمنت‌های بین‌المللی دستش از مدال کوتاه مانده بود. حالا فصیحی توانسته در رقابت‌های آسیایی موفق ظاهر شود تا افتخاری بزرگ برای ایران به دست آورد.
مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی قزاقستان در حال پیگیری است که فرزانه فصیحی به عنوان یکی از چهره‌های شناخته‌شده دوی سرعت در بخش زنان قاره کهن در ماده ۶۰ متر به مصاف رقبای خود رفت. فصیحی که در سال‌های اخیر بارها در ماده ۶۰ متر داخل سالن و ۱۰۰ متر در فضای باز رکورد ایران را جابه‌جا کرده، در مرحله مقدماتی این رویداد هم توانست یک‌بار دیگر رکوردشکنی کند.
سریع‌ترین دختر ایران با ثبت زمان ۷.۲۳ ثانیه در مرحله مقدماتی موفق شد زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور و رکورد ۷.۲۵ ثانیه را که توسط خودش به ثبت رسیده بود، جابه‌جا کند. این رکوردشکنی نوید روزی فوق‌العاده را برای فرزانه فصیحی می‌داد و در نهایت او در فینال نیز موفق شد با رکورد ۷.۲۸ ثانیه به‌عنوان اولین نفر از خط پایان عبور کند و بار دیگر مدال طلای مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا را در ماده ۶۰ متر بر گردن بیاویزد.
همه چیز درباره دختر باد؛ فرزانه فصیحی را چقدر می شناسید؟
فرزانه فصیحی که سابقه حضور در المپیک و مسابقات جهانی دوومیدانی داخل سالن را در کارنامه دارد، پیش از این، مدال نقره و برنز بازی‌های داخل سالن آسیا را کسب کرده بود و این، نخستین‌بار است که طلای آسیا را به دست آورده است. این دونده ایرانی که چندی قبل تولد ۳۰ سالگی خود را جشن گرفت، مدال نقره بازی‌های کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد و حالا برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر و رقابت نزدیک با بزرگان جهان خود را آماده می‌کند.
این اولین مدال طلای تاریخ دوومیدانی زنان ایران در دوی سرعت بود که به سلطه چندین‌ساله شرق آسیایی‌ها پایان داد. در سال‌های اخیر همواره قهرمانانی از کشورهای چین، قزاقستان و ژاپن طلای سرعت آسیا را از آن خود کرده‌اند.
فصیحی بعد از قهرمانی در رقابت‌های آسیایی و کسب مدال تاریخی، در حالی که از خوشحالی اشک می‌ریخت این مدال را مردم ایران تقدیم کرد تا تصویر زیبایی از این صحنه به ثبت برسد.
گفتنی است؛ حمیده اسماعیل‌نژاد، دیگر دونده سرعتی ایران هم در فینال این مسابقات زمان ۷.۴۸ ثانیه را ثبت کرد و هفتم شد.
کد مطلب : ۱۵۶۹۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}