۰

آقای سفیر! فراموش کردید؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۷
آقای سفیر! فراموش کردید؟
تیم ملی فوتبال عراق در فینال رقابت‌های کشورهای عربی که به میزبانی بصره برگزار شد توانست با نتیجه 3 بر 2 در دیداری مهیج عمان را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
ین نتیجه در شرایطی به دست آمد که عراق بعد از سال‌ها که درگیر جنگ و ناامنی بود توانست میزبانی یک تورنمنت ورزشی را به دست بیاورد و آن را به بهترین شکل برگزار کند. باوجود این موضوع ولی این جام برای ایرانی‌ها چندان خوشایند نبود چون کشورهای عربی حاضر در این جام، از جمله همین عراق که از آن به عنوان یکی از دوستان ایران در منطقه یاد می‌شود اسم جام برگزار شده را به نام جعلی خلیج عربی تغییر دادند. تاکید عراقی‌ها بر این اسم جعلی حتی کار را تا آنجا پیش برد که جانی اینفانتینو رئیس فیفا هم مشخصا از این واژه جعلی، نه یکبار، بلکه 2 بار در صفحه مجازی اش استفاده کرد.
در ایران اعتراض نسبت به این اتفاق شدت گرفت و در سطح دیپلماتیک، رایزنی و البته گلایه‌هایی صورت گرفت. در فضای مجازی هم کاربران ایرانی به شدت نسبت به چنین جعلی معترض بودند و خواستار حفظ عبارت خلیج فارس شدند. در چنین شرایطی ولی اتفاق تازه تری رخ داده و سفیر ایران در عراق بدون اشاره به این موضوع، قهرمانی عراقی ها در این جام که اسمی جنجالی داشت را تبریک گفته است. محمدکاظم آل‌صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با انتشار تصویری در صفحه توییتر خود نوشت :«پیروزی عراق را به ملت این کشور که نشان دهنده عزم و اراده جوانان این کشور برای رسیدن به آن است تبریک می گوییم. جوانان عراق قادر به تحقق توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، صنعتی و تکنولوژی هستند و با همان روحیه ای که در ورزش نشان دادند، توانایی کسب موفقیت برای کشورشان را دارند».
مشخص نیست در شرایطی که مسئولان ایران در یک سطح و مردم ایران در سطحی وسیع‌تر نسبت به اقدام بحث برانگیز عراقی‌ها معترض هستند چطور سفیر ایران دچار فراموشی می‌شود و بدون اشاره به ماجرای جعل خلیج فارس، تبریکی قاطع به عراقی‌ها می‌گوید.
کد مطلب : ۱۵۵۶۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}