۰

بازداشت گرتا تونبرگ توسط ماموران پلیس آلمان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۳
پلیس آلمان گرتا تونبرگ، نوجوان سرشناس فعال محیط زیست را که در یک تجمع مقاومتی با هدف جلوگیری از تخریب یک روستای کوچک در آلمان شرکت کرده بود بازداشت کرد.
فعالان محیط زیست تلاش داشتند جلوی تخریب این روستای کوچک که قرار است بخشی از طرح توسعه معدن زغال سنگ مجاور آن باشد، جلوگیری کنند.
تصاویری که روز سه‌شنبه - ۱۷ ژانویه - منتشر شد سه افسر پلیس آلمان در غرب این کشور را نشان می‌دهد که در حال انتقال گرتا تونبرگ به سوی خودرو پلیس هستند.
 پلیس گفته گرتا تونبرگ دستگیر نشده است بلکه تنها تا زمان شناسایی و دریافت مدارک هویتی از سوی پلیس، تحت کنترل بوده و پس از ارائه مدارک آزاد شده است.
پلیس می‌گوید ماموران هنگامی جلوی تونبرگ را گرفتند که او همراه با فعالان یک گروه محیط زیستی محلی به سمت محوطه معدن گرازوایلر هجوم بردند.
پلیس همچنین تایید کرده که دیگر فعالان بازداشت شده به همراه گرتا تونبرگ هم به محض تایید مدارک هویتی آزاد خواهند شد.
فعالان محیط زیست به توسعه این معدن زغال سنگ و تخریب روستای کوچک مجاور آن معترض بودند چرا که می‌گویند چنین طرح‌هایی مغایر وعده دولت آلمان است که گفته تا سال ۲۰۳۰ (هفت سال دیگر) تمامی نیروگاه‌هایی که با زغال سنگ کار می‌کنند را بازنشسته خواهد کرد.
روستایی که روز سه‌شنبه فعالان محیط‌زیست قصد جلوگیری از تخریب آن را داشتند پس از تخلیه و خریداری از سوی شرکت برق آر. دبلیو. یی بنا بود تخریب و به محوطه بهره‌برداری معدن زغال سنگ مجاور آن افزوده شود.
گفته شده که این آخرین روستایی است که در آلمان با هدف توسعه یک معدن زغال سنگ تخریب می‌شود.
کد مطلب : ۱۵۵۴۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}