۰

علیرضا اکبری معاون پیشین وزارت دفاع ایران به جرم جاسوسی اعدام شد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
علیرضا اکبری معاون پیشین وزارت دفاع ایران به جرم جاسوسی اعدام شد
سایت صابرین نیوز از رسانه‌های امنیتی ایران که اخبار محرمانه و امنیتی را منتشر می‌کند، در خبری نوشت علیرضا اکبری لحظاتی پیش به جرم جاسوسی اعدام شد. پیش از اعدام اکبری، فیلمی از اعترافات تلویزیونی او منتشر شد که در آن توضیح می‌دهد چگونه به جاسوس تبدیل شده است. البته روز گذشته بی‌بی‌سی فارسی فایل صوتی از او منتشر کرد که در آن می‌گوید: «هیچ مدرکی علیه او وجود ندارد و به طور قانونی از ایران خارج شده و در چند کشور اروپایی فعالیت اقتصادی داشته‌ اما به فرار و داشتن شرکت پوششی متهم شده است.»
 
صابرین نیوز در خبر خود همچنین نوشته «اکبری سال‌ها در وزارت دفاع، شورای عالی امنیت ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، مشاغل حساس نظامی و امنیتی حضور داشت، تابعیت دوگانه ایرانی-بریتانیایی داشت و متهم بود با سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان در ارتباط بوده است.».                                                   
وزارت اطلاعات در یک توضیح کلی اعلام کرده «علیرضا اکبری در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط ماموران اطلاعاتی انگلستان مستقر در سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می گیرد و در خلال سفرهای شخصی به اروپا به استخدام سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.» وزارت اطلاعات برای اینکه بگوید سفرهای اکبری ارتباطی به مسئله هسته‌ای نداشته، از عبارت «سفرهای شخصی» استفاده کرده است.
 
وزارت اطلاعات همچنین اعلام کرده «علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس.آی.اس (SIS یا Secret Intelligence Service) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.»
 
به گزارش رویداد۲۴ علیرضا اکبری معاون بین‌الملل وزارت دفاع در دوره تصدی علی شمخانی در دولت سیدمحمد خاتمی بوده است. همچنین مدتی رئیس موسسه پژوهش‌های راهبردی تصمیم بوده و در دهه شصت هنگام مذاکرات قطعنامه پایان جنگ ایران و عراق، مسئول سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸ بوده است. علیرضا اکبری در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ در ابتدای دولت احمدی‌نژاد که علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بوده، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بوده است. 
کد مطلب : ۱۵۵۱۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}