۰
وزیر دفاع اوکراین:

تحرکان کی‌یف ماموریت ناتو هستند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
تحرکان کی‌یف ماموریت ناتو هستند
الکساندر رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین به کانال TSN شبکه ۱+۱  اوکراین گفت که در نشست مادرید در تابستان گذشته، ناتو روسیه را بزرگترین تهدید برای بلوک تحت رهبری آمریکا اعلام کرد و امروز اوکراین در حال مقابله با این تهدید است.
وی افزود: ما امروز ماموریت ناتو را بدون ریختن خون آنها انجام می‌دهیم. ما خون خود را در کف گذاشته‌ایم، بنابراین از آنها انتظار داریم که سلاح بدهند.
رزنیکوف همچنین مدعی شد که همکارانش در ناتو چه در گفتگوها و چه از طریق پیامک به او گفته‌اند که اوکراین "سپر تمدن" و "دفاع از کل جهان متمدن، کل غرب است."
روز جمعه واشنگتن از تحویل ۵۰ خودروی جنگی پیاده نظام بردلی، مدرن ترین زره پوش ارسال شده به کی‌یف تا کنون، به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی ۳ میلیارد دلاری خبر داد. طی روزهای گذشته، فرانسه تعدادی "تانک سبک" چرخدار را نیز متعهد شد.ماه گذشته، والری زالوژنی، ژنرال ارشد کی‌یف به اکونومیست گفت که برای انجام عملیات تهاجمی به ۳۰۰ تانک دیگر، حداکثر ۷۰۰ خودروی جنگی پیاده نظام و ۵۰۰ هویتزر نیاز دارد. این تعداد بیشتر از تعداد این گونه وسایل نقلیه در موجودی بریتانیا یا آلمان است.
مسکو اصرار دارد که تحویل تسلیحات غربی تنها به طولانی شدن درگیری کمک می کند و بارها به حامیان اوکراین هشدار داده است که این امر می تواند منجر به یک رویارویی نظامی همه جانبه بین روسیه و ناتو شود.
 
کد مطلب : ۱۵۴۸۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}