۰

سکه پارسیان برای دلار خط و نشان کشید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
سکه پارسیان برای دلار خط و نشان کشید
قیمت سکه پارسیان در یک سال گذشته ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است. گران‌ترین سکه پارسیان که با وزن دو گرم عرضه می‌شود، سوم دی‌ماه امسال معادل چهار میلیون و ۷۵ هزار تومان یعنی دقیقا یک میلیون گران‌تر از پارسال فروخته شد. رشد ۳۳ درصدی قیمت سکه پارسیان چیزی از بازدهی سالانه دلار کمتر ندارد و آن‌هایی که در این مدت یعنی ظرف یک سال گذشته روی سکه‌های پارسیان سرمایه‌گذاری کردند، از خریداران یورو و پوند سود بیشتری نصیبشان شده است.
به گزارش فرارو، قیمت سکه پارسیان دوگرمی که گر‌ان‌ترین سکه پارسیان به‌حساب می‌آید، همزمان با آخرین خریدو‌فروش‌های عصر شنبه سوم دی به چهار میلیون و ۷۵ هزار تومان رسید. رقمی که بالاترین قیمت سکه پارسیان دو گرمی به‌شمار می‌رود و نسبت به یک سال قبل دقیقا یک میلیون تومان بیشتر است. یک سال قبل یعنی در سومین روز دی‌ماه ۱۴۰۰ خرید سکه پارسیان یک گرمی سه میلیون و ۷۵ هزار تومان هزینه داشت و در این مدت شاهد رشد تقریبا ۳۳ درصدی ارزش آن بودیم. گفتیم که سکه پارسیان دو‌گرمی، گران‌ترین سکه پارسیان است و در طرف مقابل سکه پارسیان با وزن ۱۰۰ سوت ارزان‌ترین انتخاب به‌شمار می‌رود.
 
قیمت سکه پارسیان ۱۰۰ سوت ظرف یک سال گذشته ۵۰ هزار تومان که معادل رشد ۳۳ درصدی است، افزایش پیدا کرده است. آن‌هایی که در سومین روز دی‌ماه پارسال سراغ خرید سکه پارسیان با وزن ۱۰۰ سوت رفتند، آن را ۱۵۸ هزار تومان خریدند و حالا ارزش این سکه سبک به ۲۰۸ هزار تومان ارتقا پیدا کرده است و بازدهی ۳۳ درصدی داشته است. به‌جز سکه‌های دو گرمی و ۱۰۰ سوتی پارسیان، الان امکان خرید ۲۲ سکه پارسیان دیگر در اوزان مختلف وجود دارد که البته جستجوی ایرانی‌ها در گوگل نشان می‌دهد سکه‌های ۳۰۰ سوت، ۵۰۰ سوت، یک گرمی و ۱.۵ گرمی طرفدار بیشتری دارد.
قیمت سکه پارسیان با وزن ۳۰۰ سوت درحدافاصل سوم دی‌ماه پارسال تا سوم دی‌ماه امسال از ۴۶۷ هزار تومان به ۶۱۷ هزار تومان رسیده و رشد ۱۵۰ هزار تومانی ارزش این سکه به معنی بازدهی ۳۳ درصدی آن است. عصر شنبه سوم دی‌ماه امسال خرید سکه پارسیان ۵۰۰ سوت، یک میلیون و ۲۳ هزار تومان هزینه داشت و همین سکه یک سال قبل ۷۷۳ هزار تومان فروخته می‌شد. افزایش ۲۰۵ هزار تومانی قیمت سکه پارسیان ۵۰۰ سوت را باید معادل بازدهی ۳۳ درصدی بدانیم. قیمت سکه پارسیان یک گرمی هم که حالا پا به کانال دو میلیون تومان گذاشته و آن را معادل دو میلیون و ۴۰ هزار تومان می‌فروشند، یک سال پیش یک میلیون و ۵۰۴ هزار تومان بود. از طرفی قیمت سکه پارسیان ۱.۵ گرمی در همین مدت از دو میلیون و ۳۱۰ هزار تومان به سه میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیده و رشد ۷۵۰ هزار تومانی ارزش آن، همان بازدهی ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.
بازدهی یکساله سکه‌های پارسیان
انواع سکه پارسیان سه دی ۱۴۰۰ سه دی ۱۴۰۱ میزان افزایش قیمت بازدهی سالانه
۱۰۰ سوت ۱۵۸ هزار تومان ۲۰۸ هزار تومان ۵۰ هزار تومان ۳۳ درصد
۳۰۰ سوت ۴۶۷ هزار تومان ۶۱۷ هزار تومان ۱۵۰ هزار تومان 33 درصد
۵۰۰ سوت ۷۷۳ هزار تومان یک میلیون و ۲۳ هزار تومان ۲۵۰ هزار تومان ۳۳ درصد
یک گرم یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دو میلیون و ۴۰ هزار تومان ۵۰۰ هزار تومان ۳۳ درصد
۱.۵ گرم دو میلیون و ۳۱۰ هزار تومان سه میلیون و ۶۰ هزار تومان ۷۵۰ هزار تومان ۳۳ درصد
دو گرم سه میلیون و ۷۵ هزار تومان چهار میلیون و ۷۵ هزار تومان یک میلیون تومان ۳۳ درصد
شششش
کد مطلب : ۱۵۴۵۶۳
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}