۰

دعوای جدید دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهای آمریکا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱
دعوای جدید دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهای آمریکا
نتایج نظرسنجی روزنامه وال استریت ژورنال نشان داد، اکثر پاسخگویان دموکرات معتقدند اقلیت‌های آمریکا با مشکل تبعیض دست به گریبان هستند، اما در مقابل اکثریت رای‌دهندگان جمهوریخواه فکر می‌کنند این مشکل بیشتر مختص به اشخاص سفیدپوست است.
طبق نتایج این نظرسنجی، بالغ بر ۵۹ درصد رای‌دهندگان جمهوریخواه معتقدند که آمریکایی‌های سفیدپوست با مشکل تبعیض یا تعصب مواجه هستند، در حالی که در مقام مقایسه تنها ۲۱ درصد از دموکرات‌ها با این دیدگاه موافقند. در این میان، ۸۸ درصد دموکرات‌ها بیان کردند که به اعتقاد آنها سیاه‌پوستان با نگرش‌های مغرضانه مواجهند، در حالی که در مقابل ۴۹ درصد جمهوریخواهان چنین باوری دارند.
همچنین طبق این نظرسنجی، اکثریت پاسخگویان دموکرات معتقدند که همجنسگرایان در آمریکا با مشکل تبعیض مواجهند، در حالی که ۳۸ درصد جمهوریخواهان نظری مشابه دارند. همین اختلاف نظر میان پاسخگویان دموکرات و جمهوریخواه در قبال پرسش درباره تبعیض علیه جامعه لاتین‌تبارها و یهودیان در آمریکا هم به چشم می‌خورد.
بیش از ۸۰ درصد دموکرات‌ها موضوع تبعیض علیه این گروه‌ها را یک مشکل قلمداد می‌کنند، اما تنها ۴۰ درصد دموکرات‌ها و ۴۹ درصد جمهوریخواهان به ترتیب تبعیض علیه لاتین‌تبارها و یهودیان را یک مشکل قلمداد می‌کنند.
نظرسنجی وال استریت ژورنال همچنین مشخص کرد که ۶۱ درصد جمهوریخواهان اعتقاد به وجود مشکل تبعیض علیه مسیحیان در آمریکا دارند، اما تنها ۲۵ درصد دموکرات‌ها از این دیدگاه پشتیبانی می‌کنند.
این گزارش همچنین نشان داد اختلاف نظر رای‌دهندگان آمریکایی در قبال این مساله بیشتر بر حسب دیدگاه‌های سیاسی است تا موضوع نژاد یا سن‌ و سال.
این داده‌ها تا حدی مشابه نتایج برخی نظرسنجی‌های قبلی هستند. در ماه اکتبر یک نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت‌های "ال‌ایکس نیو/یوگاو" نشان داد از هر ۱۰ آمریکایی‌ هشت نفر معتقدند که در یک کشور دچار تفرقه زندگی می‌کنند.
نظرسنجی دیگری که در اواخر ماه اوت توسط مجله اکونومیست با همکاری شرکت یوگاو اجرا شد، نشان داد که از هر پنج آمریکایی دو نفر معتقدند در دهه آینده وقوع جنگ داخلی در آمریکا دست‌کم تا حدی محتمل است و جمهوریخواهان بیشتر از دموکرات‌ها چنین عقیده‌ای دارند.
 
کد مطلب : ۱۵۴۵۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}