۰

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال ممنوعیت تصدی مناصب دولتی توسط ترامپ

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال ممنوعیت تصدی مناصب دولتی توسط ترامپ
بخش سوم این متمم قانون اساسی می‌گوید، کسی که پیشتر سوگند یاد کرده که از قانون اساسی حمایت کند اما در قیام یا شورش شرکت داشته باشد، نباید در ایالات متحده دارای مقامی اعم از مدنی یا نظامی باشد.
"دیوید سیسیلین" دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از ارائه دهندگان این لایحه گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره دخالت شفاف و واضحی داست و هدفش ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود.
وی ادامه داد: شما نمی‌خواهید ریاست یک دولت را برعهده بگیرید بلکه به دنبال نابودی‌اش هستید.
در بیانیه این نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین آمده که این لایحه شامل شهادت و شواهد و ادله‌ای که نشان می‌دهد چطور ترامپ در این یورش به کنگره دخیل بوده است.
این لایحه همچنین به ویژه توضیح می‌دهد که چطور ترامپ به تشویق یورش ششم ژانویه کمک کرده و تلاش کرده تا دولت و مقام‌های فدرال را که از ادعاهای نادرستش مبنی بر تقلب انتخابات حمایت نکردند، مرعوب کند.
این سیاستمدار آمریکایی در ادامه بیانیه خود آورده است: متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا به وضوح بیان می‌کند که بر اساس رفتار گذشته ترامپ، او از تصدی مقام و منصب دولتی برای یکبار دیگر رد صلاحیت شده و بر اساس بخش پنجم، کنگره اختیار این را دارد تا لایحه‌ای را در اجرای این عدم تصدی مناصب دولتی علیه ترامپ تصویب کند.
سیسیلین که در نخستین استیضاح ترامپ هم دخیل بوده نامه‌ای به دیگر دموکرات‌ها ماه گذشته میلادی ارسال کرد تا از لایحه مذکور در عدم تصدی مناصب و مقام‌های دولتی توسط ترامپ حمایت کنند.
ترامپ ماه گذشته میلادی نخستین کاندیدای جدی شد که کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.
متمم چهاردهم پس از جنگ داخلی آمریکا و زمانی تصویب شد که کنفدراسیون‌های سابق و ایالت‌های جدا شده دوباره به اتحادیه پیوستند.
کد مطلب : ۱۵۴۱۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}