۰

ترکیه: به این زودی دیداری میان اردوغان و اسد انجام نمی‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۷
ترکیه: به این زودی دیداری میان اردوغان و اسد انجام نمی‌شود
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در سخنانی اظهار کرد که آنکارا برنامه‌ای برای دیدار قریب‌الوقوع میان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و بشار اسد، همتای سوری‌ او ندارد.
وی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهوری کشورش درباره دیدار با همتای سوری‌اش نیز تصریح کرد: محتوای پیام اردوغان به بشار اسد این است که اگر مسئولانه عمل کند و نگرانی‌های امنیتی ترکیه را برطرف و امنیت در مرزهای ترکیه و سوریه را تضمین کند، آماده دیدار با وی است.
کالین همچنین درباره مخالفان سوری مورد حمایت ترکیه نیز گفت: ما در ترکیه بر خلاف آمریکا، اروپا و بسیاری از کشورهای عربی که مخالفان را به حاشیه راندند، به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.
به دنبال لحن آشتی‌جویانه ماه‌های اخیر مقامات ترکیه در قبال سوریه و مطرح شدن گزینه دیدار میان سران دو کشور، منابع مطلع شنبه هفته جاری از رد پیشنهاد مسکو برای برگزاری دیداری سه‌جانبه میان رؤسای جمهور ترکیه، سوریه و روسیه توسط بشار اسد پرده برداشتند.
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه دولت روسیه در امور سوریه جمعه در سخنانی با اشاره به موانع موجود برای ازسرگیری روابط میان سوریه و ترکیه، از تلاش مسکو برای برگزاری دیداری میان رؤسای جمهور این دو کشور خبر داده بود.
این مقام روس اظهار کرد: احتمالاً دو عامل اصلی مانع از تحقق این عادی‌سازی روابط می‌شود؛ عامل نخست مسئله مرزها و حضور ترکیه در خاک یک کشور مستقل و دارای حاکمیت بوده و عامل دوم نیز حمایت همه‌جانبه ترکیه از مخالفان سوری است. این دو مسئله مانع از نزدیک شدن دمشق و آنکارا می‌شود یا شاید تأثیر منفی در این زمینه دارند.
کد مطلب : ۱۵۳۵۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}