۰

کوبا در آستانه فروپاشی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
کوبا در آستانه فروپاشی
اسکار الیاس بیسکت گونزالس پزشک کوبایی و مدافع حقوق بشر و آزادی‌های دموکراتیک در کوبا است. او به اتهام ارتکاب جرم علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کوبا به ۲۵ سال زندان در آن کشور محکوم شده بود. علیرغم درخواست‌های سازمان ملل متحد، دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، دولت کوبا از آزادی بیسکت تا تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۱ خودداری ورزید. مدال آزادی در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط «جورج دابلیو بوش» رئیس جمهور اسبق ایالات متحده به صورت غیابی به او اهدا شد، زیرا حکومت کوبا به بیسکت اجازه نداد تا به خارج از کشور برای دریافت مدال سفر کند.
 
سرانجام نه سال پس از آن، بیسکت در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ میلادی ان مدال را در مراسمی خصوصی در دالاس در تگازس از بوش دریافت کرد. او از سال ۱۹۸۸ میلادی انتقاد از رژیم کمونیستی کوبا را آغاز نمود. دولت کوبا در سال ۱۹۹۴ رسما پرونده‌ای علیه او باز کرد و بیسکت را «ضد انقلاب» و «خطرناک» خواند. این پزشک کوبایی می‌گوید «مارتین لوتر کینگ» رهبر حقوق مدنی امریکا و «مهاتما گاندی» رهبر جنبش استقلال طلبی و مبارزه به دور از خشونت هندوستان الهام بخش فعالیت‌های او بوده اند. او در سال ۱۹۸۸ میلادی از نظام بهداشت ملی کوبا اخراج شد. او در آگوست ۱۹۹۹ میلادی به همراه ۲۲ مخالف دیگر حکومت کوبا به دلیل سازماندهی جلسات در هاوانا توسط پلیس آن کشور بازداشت شد
کد مطلب : ۱۵۲۵۶۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}