۰

تعمیر اتاقی که آتاتورک در آن درگذشت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
تعمیر اتاقی که آتاتورک در آن درگذشت
کار تعمیر و نگهداری در اتاق ۷۱ کاخ دولما باغچه، جایی که مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه، ۸۴ سال پیش در آن درگذشت، به پایان رسید.
در حالی که در حین انجام کار‌ها توسط تیم متخصص مرمت، اتاق کاخ به روی بازدیدکنندگان بسته نبود، کار‌های گسترده‌ای در سطح سقف و کف انجام شد.

گوکشن جانیلماز، رئیس اداره مرمت کاخ‌های ملی، در رابطه با تعمیر و نگهداری گفت که از ۵ آگوست کار تعمیر و نگهداری و تمیز کردن سطوح را آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه کار خود را در حدود ۳ ماه به پایان رساندند، گفت: ابتدا با خشکشویی شروع کردیم تا لایه متراکم کثیفی روی سقف و دیوار پاک شود و سپس آن را با آب خالص و پنبه تمیز کردیم.
گوکشن اظهار داشت که هیچ تغییری در اتاق به جز کار‌های تعمیر و نگهداری صورت نگرفت و تمام اشیاء داخل آن تحت محافظت بود و تمام آثار پس از کار به مکان اصلی خود بازگردانده شدند.
کمال آتاتورک روز ۱۰ نوامبر سال ۱۹۳۸ میلادی در ۵۷ سالگی درگذشت. دلیل مرگ او بیماری کبد بود. آرامگاه او (معروف به آنیت‌کابیر) در شهر آنکارا قرار دارد.
کد مطلب : ۱۵۲۲۰۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}