۰

پرواز بمب‌افکن فراصوت آمریکا بر فراز کره جنوبی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۹
پرواز بمب‌افکن فراصوت آمریکا بر فراز کره جنوبی
همزمان با اعلام خبر آزمایش‌های موشکی کره شمالی، رسانه‌های آمریکایی از قصد واشنگتن برای به پرواز درآوردن بمب‌افکن فراصوت بر فراز آسمان کره جنوبی بعنوان بخشی از قدرتنمایی برای پیونگ‌یانگ خبر دادند.
به گزارش فارس، در حالیکه ارتش کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد که کره شمالی، دست‌کم چهار موشک کوتاه‌برد بالستیک شلیک کرده است، به طور همزمان، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که ایالات متحده قصد دارد بعنوان بخشی از رزمایش‌های مشترک خود با کره جنوبی، یک بمب‌افکن فراصوت را بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورد.
شبکه آمریکایی «ان بی سی» در این خصوص گزارش کرد، ایالات متحده یک بمب‌افکن فراصوت را بر فراز آسمان همپیمان خود کره جنوبی به پرواز درخواهد آورد و این بخشی از یک رزمایش هوایی ترکیبی گسترده می‌شود که شامل صد‌ها جنگنده است و به نوعی نمایش قدرت با هدف ایجاد رعب و وحشت برای کره شمالی است که در هفته‌های اخیر چندین آزمایش موشکی انجام داده است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که ارتش کره جنوبی مدعی شده است که کره شمالی چهار موشک بالستیک کوتاه‌برد را به سمت دریا شلیک کرده است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که موشک‌ها حدود ۱۳۰ کیلومتر به سمت دریای غربی کره شمالی حرکت کرده‌اند.
طبق گزارش ان بی سی، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از انتشار اخباری مبنی بر قصد ایالات متحده برای به پرواز درآوردن یک بمب‌افکن فراصوت بر فراز کره جنوبی صورت گرفته است.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که دست‌کم یک بمب‌افکن «بی ۱ بی» در روز پایانی رزمایش نیروی هوایی آمریکا-کره جنوبی که امروز (شنبه) جمع‌بندی خواهد شد، شرکت خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، رزمایش «طوفان هوشیار» که شامل ۲۴۰ هواپیمای جنگی از جمله جنگنده‌های پیشرفته اف۳۵ هر دو کشور کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا می‌شود، با واکنش شدید کره شمالی همراه بوده است.
کره شمالی در واکنش به رزمایش هوایی مشترک سئول و واشنگتن، ده‌ها موشک از جمله موشک بین قاره‌ای بالستیک را به دریا پرتاب کرد و وزارت خارجه کره شمالی اواخر روز گذشته (جمعه)، اقدامات نظامی پیونگ‌یانگ را واکنش مناسبی به رزمایش طوفان هوشیار توصیف کرد.
منابع خبری صبح جمعه به وقت تهران از افزایش تنش در شبه جزیره کره و پرواز شمار قابل توجهی از جنگنده‌های کره شمالی خبر دادند. به طوریکه خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی در این زمینه اعلام کرد که ردار‌های این کشور پرواز بیش از ۱۸۰ فروند جنگنده‌های کره شمالی را شناسایی و رهگیری کرده اند.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که جنگنده‌های رادار گریز این کشور بلافاصله برای مقابله با جنگنده‌های کره شمالی پرواز کرده‌اند.
در تنش تازه بین این دو کشور همسایه، وزیر دفاع کره جنوبی مدعی شده که هرگونه حمله اتمی از سوی کره شمالی به پایان حکومت این کشور منجر می‌شود.
طبق گزارش ان بی سی، بمب‌افکن‌های بی-۱ بی، در جریان تنش‌های پیشین در شبه جزیره کره نیز به عنوان نمایش قدرت علیه پیونگ‌یانگ ظاهر شده‌اند و پیش از این در سال ۲۰۱۷ در شبه‌جزیره کره به پرواز درآمده است.
کد مطلب : ۱۵۱۹۸۶
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}