۰

جنگ با سعودی چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
جنگ با سعودی چگونه خواهد بود؟
نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال این هفته یادداشتی منتشر کرده و به نقل از منابع عربستانی مدعی شده تهران برای انحراف تمرکز از اعتراضات داخلی قصد یک حمله قریب‌الوقوع به عربستان را دارد و به همین دلیل شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که این کشور آماده پاسخ به چنین حمله‌ای است.
 
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال مقامات سعودی و آمریکایی گفته‌اند که عربستان سعودی اطلاعاتی را در مورد هشدار حمله قریب‌الوقوع ایران به اهدافی در این کشور در اختیار آمریکا قرار داده است. به گفته این مقامات، در پاسخ به این هشدار، عربستان سعودی، آمریکا و چندین کشور همسایه دیگر سطح آماده‌باش را برای نیرو‌های نظامی خود افزایش داده‌اند.
 
این رسانه به نقل از مقامات سعودی گفته که ایران آماده انجام حملاتی به «عربستان» و «اربیل عراق» است تا توجه‌ها را از اعتراضات داخلی که از ماه سپتامبر در این کشور آغاز شده، منحرف کند. شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرده که نسبت به هشدار‌ها نگران است و در صورت انجام حمله توسط ایران آماده پاسخگویی است.
 
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته «ما نگران این تهدید هستیم و از طریق کانال‌های نظامی و اطلاعاتی خود با سعودی‌ها در تماس دائمی هستیم و برای دفاع از منافع و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.»
 
ایران البته در واکنش به اخبار احتمال حمله ایران به عربستان برای انحراف توجهات گفته این خبرسازی‌ها مغرضانه است. به گزارش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده «اینگونه خبرسازی‌های مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و صهیونیستی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.»
 
ایران از اواخر سپتامبر تاکنون با ده‌ها موشک بالستیک و پهپاد مسلح به شمال عراق حمله کرده است که یکی از این پهپاد‌ها در حالی که به سمت شهر اربیل، در نزدیکی محل استقرار آمریکایی‌ها بود، توسط یک هواپیمای جنگی آمریکایی سرنگون شد. تهران گروه‌های جدایی‌طلب کرد ایرانی مستقر در این محل را در دلیل دامن زدن به ناآرامی‌های داخلی مقصر می‌داند.
کد مطلب : ۱۵۱۹۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}