۰

افت چشمگیر فروش پوشاک در فضای مجازی و واقعی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
افت چشمگیر فروش پوشاک در فضای مجازی و واقعی
مجید افتخاری با اشاره به آسیب به کسب و کارهای اینترنتی به دلیل قطعی اینترنت، گفت: در پی ناآرامی‌های اخیر کسب و کارها دچار کاهش تقاضا شده‌اند و شرایط از زمان شروع کرونا به مراتب وخیم‌تر است. با وجود اینکه ابتدای فصل است، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد اغلب فروشگاه داران کالاهای جدید فصل را به بازار نیاوردند یا درصد آن بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه بسته بودن محیط کسب در ساعات طولانی و قطعی اینترنت کسب و کارها را دچار چالش کرده، اظهار کرد: در این شرایط دولت باید از مطالبات خود صرف نظر یا آنها را به تعویق بیاندازد و کمک کند کسب و کارها از بین نروند. اما این موارد محقق نشده است. از طرف دیگر اعلام شده به کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌شود، اما برنامه مشخص اعلام نشده است.
افتخاری از افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین  پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صنعت پوشاک خصوصی است و وابستگی به نهاد خاصی ندارد، در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.
وی در پایان گفت که برخی کارخانجات در حال تعدیل نیرو هستند که این موضوع چالش‌های جدید ایجاد خواهد کرد. در این شرایط راحت‌ترین حمایت دولت می‌توانست تعویق هزینه‌های تامین اجتماعی باشد.
 
کد مطلب : ۱۵۱۸۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}