۰

بیماری‌های تنفسی در مدارس دشتستان اوج گرفت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۸
بیماری‌های تنفسی در مدارس دشتستان اوج گرفت
ماریا خویشدوست روز دوشنبه ۹ آبان در پایشی که در راستای نحوه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در مدارس شهر برازجان حضور داشت، اظهار کرد: برای پیشگیری از انتشار بیماری‌های حاد تنفسی مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونا ویروس همه دانش‌آموزان باید اصول بهداشتی را رعایت نمایند.
وی تصریح کرد: سرعت انتشار بیماری‌های تنفسی به خصوص در مکان‌های مانند مدارس و مراکز آموزشی قطعاً بالاتر است و اگر در مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاه‌ها) استفاده از ماسک و همچنین قرنطینه خانگی در زمان بیماری به خوبی رعایت نشود، شاهد شیوع بیشتر این بیماری‌ها خواهیم بود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: در طی بازدیدهای که از چندین مدرسه در سطح شهرستان انجام گرفته، متأسفانه شاهد اوج این بیماری در مدارس بوده‌ایم و بر اساس شواهد، در هر کلاس در حدود یک‌سوم از دانش‌آموزان به دلیل بیماری حضور نداشتند.
خویشدوست استفاده نکردن اصولی دانش‌آموزان از ماسک و همچنین رعایت نکردن مدت‌زمان قرنطینه خانگی (استراحت در منزل) می‌تواند از دلایل اصلی شیوع این بیماری در مدارس باشد و از مدیران مدارس خواست که بر روند استفاده صحیح ماسک از سوی دانش‌آموزان نظارت جدی داشته باشند.
این مقام مسئول تأکید کرد: والدین نقش بسیار زیادی در قطع زنجیره انتقال این بیماری ایفا می‌کنند و اگر کودکان آن‌ها علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد و... داشته باشند، برای پیشگیری از شیوع این بیماری و درگیر کردن هم‌کلاسی‌ها، از فرستادن کودکان خود به مدرسه جلوگیری نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اولیا مدارس و مربیان بهداشتی خواست: تربیت سفیران سلامت دانش‌آموز را در اولویت کاری خود قرار دهند، چون گروه همسالان می‌توانند نقش بسیار خوبی در تغییر رفتار و همچنین نهادینه کردن رفتارهای غیربهداشتی به رفتارهای بهداشتی داشته باشند.
خویشدوست تصریح کرد: پویش شستشوی دست یکی از گام‌های کلیدی پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در جامعه بخصوص مدارس است و امیدواریم با اجرایی شدن این پویش در مدارس بتوانیم از شیوع این بیماری پیشگیری و آن را کنترل نماییم.
کد مطلب : ۱۵۱۷۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}