۰

قیمت مرغ در بازار چقدر است؟

تاریخ انتشار
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۹
قیمت مرغ در بازار چقدر است؟
قیمت مرغ به شکل رسمی افزایش پیدا کرد و حالا آرام‌آرام تاثیر این اتفاق در خرده‌فروشی‌های سطح شهر دیده می‌شود. بعد افزایش نرخ مصوب مرغ به کیلویی ۶۳ هزار تومان، در خرده‌فروشی‌ها یک کیلو سینه مرغ را بیشتر از کیلویی ۱۳۰ هزار تومان می‌فروشند درحالی‌که تا یک ماه قبل سینه مرغ را کیلویی ۱۲۳ هزار تومان می‌فروختند.
 افزایش قیمت مصوب مرغ بعد از چند هفته کش‌وقوس به درخواست تولید‌کننده‌ها و با تایید وزارت جهاد کشاورزی کلید خورد.

قیمت مرغ مصوب؛ کیلویی ۶۳ هزار

قیمت مصوب مرغ بعد از کش‌وقوس‌های فراوان به کیلویی ۶۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد. به‌این ترتیب خرید یک مرغ کامل با فرض اینکه وزن آن معادل دو کیلوگرم باشد، الان ۱۲۶ هزار تومان آب می‌خورد. این افزایش قیمت درپی درخواست تولید‌کننده‌ها و با تایید وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت و نرخ مصوب مرغ که از اردیبهشت امسال ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود به ۶۳ هزار تومان ارتقا پیدا کرد.

بررسی بازار نشان می‌دهد الان در میادین میوه و تره‌بار، مرغ با نرخ کیلویی ۶۳ هزار تومان فروخته می‌شود، اما در سطح شهر شاهد عرضه آن با قیمت بیشتری هستیم. ۶۵ هزار تومان، ۶۸ هزار تومان و ۶۹ هزار تومان، رقم‌هایی است که در خرده‌فروشی‌های سطح شهر بابت یک کیلو مرغ گرم رد و بدل می‌شود و در برخی از محله‌های تهران قیمت مرغ از ۷۰ هزار تومان عبور کرده است. البته دولت برای تنظیم وضعیت بازار از چند هفته پیش سراغ عرضه مرغ منجد با نرخ ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان رفته که هنوز تاثیر این سیاست در عقب‌نشینی قیمت‌ها دیده نمی‌شود.

قیمت مرغ قطعه‌بندی؛ سینه کیلویی ۱۳۲ هزار!

قیمت مصوب مرغ افزایش پیدا کرد و همزمان در خرده‌فروشی‌ها شاهد افزایش نرخ مرغ قطعه‌بندی نسبت به هفته‌های قبل هستیم. درحالی که بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد یک ماه قبل یک کیلو سینه مرغ را ۱۲۳ هزار تومان می‌فروختند، الان خرید آن ۱۳۲ هزار تومان تمام می‌شود. یا مثلا قیمت مغز ران مرغ که اواخر شهریور کیلویی ۹۰ هزار تومان بود الان به ۹۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت ران مرغ بعد از افزایش نرخ مصوب، از کیلویی ۷۶ هزار تومان به ۸۱ هزار تومان ارتقا پیدا کرده است. ران مرغ با پوست که قیمت کمتری دارد، الان کیلویی ۵۸ هزار تومان فروخته می‌شود. ران مرغ سوخاری را هم کیلویی ۹۷ هزار تومان می‌فروشند. یک کیلو بال مرغ را درحالی ۷۵ هزار تومان می‌فروشند که یک ماه پیش می‌شد آن را از خرده‌فروشی‌ها هفت هزار تومان کمتر خرید. قیمت ساق مرغ به کیلویی ۹۲ هزار تومان رسیده است. در خرده‌فروشی‌ها بابت یک کیلو کتف مرغ تقریبا ۵۹ هزار تومان دریافت می‌کنند. قیمت یک کیلو فیله مرغ ۱۳۹ هزار تومان است. مرغ مزه‌دارشده را هم کیلویی ۶۲ هزار تومان می‌فروشند.
کد مطلب : ۱۵۱۶۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}