۰

ساخت بیمارستان صحرایی در ایران برای مقابله کرونا

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
ساخت بیمارستان صحرایی در ایران برای مقابله کرونا
به گزارش عصر تعادل، قدرت الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، پس از تشکیل جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری از کرونا در استانداری قزوین اظهار کرد: جلسه فوق‌العاده کارگروه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا جمعه شب نهم اسفند به ریاست استاندار قزوین تشکیل شد و مصوبات مهمی داشت.

وی اضافه کرد: اولین مصوبه برپایی بیمارستان صحرایی در قزوین است تا بتوانیم در صورت نیاز به‌سرعت خدمات پزشکی و درمانی مورد نیاز بیماران را در این مرکز ارائه کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، مهدیخانی تصریح کرد: مراحل برپایی این بیمارستان از امروز شنبه دهم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین اجرا می‌شود و تجهیزات آن نیز تهیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: در روزهای گذشته در بازدیدهایی که استاندار و مدیران صنعتی از چند واحد تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده داشتند مقرر شد برخی با تغییر خط تولید و برخی با افزایش تولید نیازهای این روزهای مردم را تأمین کنند.

وی بیان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه تأکید بر تداوم تعطیلی کامل مجالس جشن و عروسی در تالارها بود تا در این فرصت نسبت به ضد عفونی و گندزدایی این مراکز اقدام کنند.

مهدیخانی یادآور شد: تمامی میهمان‌سراها از پذیرش میهمان منع شده‌اند و مراکز عمومی، اتوبوس‌ها، ترمینال‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی با محلول‌های ضد عفونی کننده گندزدایی خواهند شد.

وی گفت: در روزهای گذشته داروخانه‌ها از عرضه ماسک منع شدند که تصمیم گرفته شد از روز شنبه دهم اسفند مجاز به فروش ماسک و محلول ضد عفونی کننده باشند؛ با نظارت بر نحوه توزیع اقلام بهداشتی امیدواریم به‌سرعت با تنظیم بازار ماسک و مواد ضدعفونی کننده و الکل طبی کمبود این کالاها برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در تأمین اقلام مورد نیاز مردم از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه گرفته شد تا بتوانیم به‌سرعت نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان را تأمین کنیم.
کد مطلب : ۱۴۹۳۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}