۰

پلان B در عراق

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳
پلان B در عراق
به گزارش «عصر تعادل»، به گفته برخی از تحلیلگران، بعد از سفر دیوید هیل دستیار سیاسی وزیر خارجه آمریکا به عراق و دیدار او با شماری از مسئولان عراقی، بسیاری از مسائل ناگهان دستخوش تغییر شد.
 
 برهم صالح که مشغول دریافت درخواست شخصیت‌ها برای معرفی نخست‌وزیر جدید عراق بود، ناگهان به یاد ائتلاف بزرگ‌تر در پارلمان افتاد و از همین رو بین 2 ائتلاف بزرگ پارلمانی، بر سر اینکه کدام یک از آنها بزرگ‌تر است و حق نامزد کردن شخصیت مورد حمایت خود را برای نخست‌وزیری دارد، جنگ قدرت تمام‌عیاری در گرفت.
 
در کنار جنگ سیاسی دایر در صحن مجلس عراق، در استان‌های شیعه‌نشین عراق هم مجدداً موج ناآرامی‌ها به راه افتاد، تا آنجا که چند نقطه در کربلا و ذی‌قار به آتش کشیده شد.
 
در برخی مناطق سنی‌نشین هم بمب‌های کنارجاده‌ای شماری از نظامیان عراقی را به کام مرگ برد تا این مناطق نیز سهمی در اخبار عراق داشته باشند.
 
از سویی افزایش تنش در بغداد سبب شد شامگاه یکشنبه، منطقه سبز که در محاصره نیروهای امنیتی است، دوباره به روی عبور و مرور بسته شود.
 
هرچند رسانه‌ها این اغتشاشات را در راستای اعتراض به اخبار نامزد شدن «قصی السهیل» (وزیر آموزش عالی عراق) برای نخست‌وزیری قلمداد می‌کنند، اما برخی از تحلیلگران آن را بی‌ارتباط با حضور دیوید هیل در عراق نمی‌دانند و معتقدند طی چند روز آینده رفتارهای مشابهی را علیه حسان دیاب در لبنان نیز خواهیم دید.
کد مطلب : ۱۴۶۳۳۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}