۰
یادداشت روز

نامه تعلیق فوتبال ایران با پست سفارشی!

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
نامه تعلیق فوتبال ایران با پست سفارشی!
به گزارش عصر تعادل، مطابق قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در ارگان‌های دولتی، بسیاری از افرادی که در ورزش صاحب منصب و حتی رئیس فدراسیون بودند از سمت خود کنار رفتند اما این اتفاق نه تنها در فوتبال نیفتاده، بلکه کار دارد به جاهای باریک کشیده می‌شود و خطر تعلیق دوباره فوتبال ایران، بیش از هر زمانی دیگری به ما نزدیک شده است.
 
البته این مقوله مربوط به مهدی تاج نمی‌شود، چرا که رئیس فدارسیون فوتبال با استفاده از ماده 60 قانون جامع ایثارگران، در سمت خود ابقا شد اما اعضای هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال که پنج نفر از آن‌ها بازنشسته محسوب می‌شوند حاضر به کناره رفتن از پست خود نیستند.
 
از سوی دیگر تاج در نشست‌هایی که با جیوانی اینفانتینو، رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته، اتفاقات اخیر فوتبال ایران و تصمیماتی را که برای بازنشسته‌ها گرفته شده، تشریح کرده است. این میان وزارت ورزش کوشید  با پادرمیانی سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک شائبه دخالت دولت در فوتبال را برای مسئولان فیفا و کنفدراسیون آسیا ایجاد از بین ببرد اما تلاش‌های او تا کنون بی‌نتیجه مانده است.
 
خبری که حالا همه را نگران کرده، تنظیم نامه فیفا و ارسال آن به ایران است. متاسفانه برخی از رسانه‌ها در گزارش‌ها و اخبار خود بارها از لفظ «تهدید» استفاده می‌کنند. حال آن‌که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، هرگز به این سیاست متوسل نمی‌شود. فیفا نهادی بین‌المللی و اجرایی  است که تصمیمات را به مرحله اجرا می‌گذارد و هرگز کشوری را تهدید نمی‌کند.
 
با توجه به این باید منتظر چند روز بسیار دلهره‌آور برای سرنوشت فوتبال ایران باشیم. استفاده از دیپلماسی ورزشی ایران نه تنها تا کنون جواب نداده، بلکه به نظر فیفا را در تصمیم خود راسخ‌تر کرده است. حالا در اوضاعی که تیم ملی فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش یکی از مدعیان جدی قهرمانی قاره آسیا پس از 40 و اندی سال است، شبح تعلیق دوباره در راهروهای فدراسیون فوتبال دیده شده! اتفاقی غم‌انگیزی که می‌تواند میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری‌ای را که سال‌ها صرف فوتبال کردیم یک شبه بر باد دهد. این‌که چه کسی این وسط مقصر است، حالا به هیچ‌وجه مهم نیست. حالا تنها چیزی که اهمیت دارد، گریز از مهلکه است تا در موقعیت مناسب به همه جوانب رسیدگی شود.
 
یاسر سماوات
کد مطلب : ۱۴۴۷۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.