۰

میانگین بارش ها در چهارمحال و بختیاری به 202 میلیمتر رسید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
مهرداد قطره سامانی  افزود: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 677 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 130 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: همچنین ارتفاع برف در شهر چلگرد طی همین مدت 40 سانتیمتر گزارش شده، در حالی که در چنین زمانی در سال گذشته ارتفاع برف صفر بوده و در میانگین بلندمدت دوره مشابه تنها چهار سانتیمتر بوده است.
قطره سامانی تصریح کرد: این میزان بارش طی یک دهه اخیر در استان کم سابقه بوده و انتظار می رود با تداوم این بارش در ماه های پیش رو از تبعات ناشی از خشکسالی های 10 سال گذشته استان کاسته شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، بیشترین میزان بارش های 72 ساعت گذشته را مربوط به ایستگاه کوهرنگ با 154 میلمتر باران و 40 سانتیمتر برف اعلام کرد و گفت: طی همین مدت بارش ها در لردگان 124 میلیمتر، مالخلیفه 122، دزک 84، فارسان 51، سامان 34، بروجن 47، بن 29 و و شهرکرد 33 میلیمتر باران گزارش شده است.
قطره سامانی پیش بینی کرد: در پایان هفته جاری نیز با ورود یک سامانه بارشی به استان شاهد وقوع برف و باران در بسیاری از نقاط استان باشیم.
گفتنی است ، بنابر پیش بینی های هواشناسی، امسال نوید پاییز پربارشی برای چهارمحال و بختیاری داده می شد که این وضعیت اگرچه نمی تواند جبران کننده کمبود منابع آب این استان باشد، اما بخشی از تبعات ناشی از 10 سال خشکسالی این استان را تعدیل می کند.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
 
کد مطلب : ۱۴۴۴۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.