۱

وقتي کنکوری‌ها راهی جز انتخاب دانشگاه‌های پولی ندارند!

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳
وقتي کنکوری‌ها راهی جز انتخاب دانشگاه‌های پولی ندارند!
کنکوری‌ها این روزها در تب و تاب انتخاب رشته کنکور سراسری هستند و در این شرایط بررسی دفترچه‌های انتخاب رشته و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها نشان می‌دهد، کمتر از ۲۰ درصد کنکوری‌ها شانس حضور در دانشگاه‌های روزانه و رایگان دارند.


براساس ظرفیت‌های اعلامی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۷، ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ صندلی و ظرفیت در کنکور امسال مشخص شده که از این میزان فقط ۱۸.۳ مربوط به دانشگاه‌های روزانه و رایگان است و باقی مربوط می‌شود به دوره‌های شبانه، موسسات غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام‌نور، دوره‌های غیر حضوری و... .
این میزان در گروه‌های تحصیلی متفاوت است، تا جایی که در گروه ریاضی و فنی ۲۱.۷ درصد، در گروه علوم تجربی ۲۵درصد، در گروه علوم انسانی، ۸.۲ درصد، در گروه هنر، ۲۰ درصد و در گروه زبان‌های خارجی ۱۶.۵ درصد از ظرفیت‌ها صرفا مربوط به دوره‌های روزانه می‌شود.
این مساله در شرایطی است که در ایران و به شکلی سنتی دانشگاه‌های دولتی و روزانه کیفیت بالاتری از مراکز غیر دولتی دارند و همزمان آنها از شرط تحصیل رایگان در آموزش عالی برخوردار نیستند.
 
 
کد مطلب : ۱۴۱۷۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.