۰

در باغ سبز برندهای مطرح گوشی تلفن‌همراه

تاریخ انتشار
جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
در باغ سبز برندهای مطرح گوشی تلفن‌همراه

این روزها، بازارها در حال هوای جدید تأثیرات تفاهم هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به سر می‌برد. چشم‌های منتظر، فکر و خیال‌هایی را در سر پرورانده‌اند، حتی اگر اعلام شود تغییرات تأثیری نیز در بازار نخواهند داشت.

به گفته فعالان بازار، در شرایط تحریم کم و کسری از بابت گوشی‌ تلفن همراه در بازار ایران وجود نداشت. آمار فروش بازار و گوشی‌های در دست مردم از حضور برندهای آمریکایی و اروپایی تا آسیایی در بازار حکایت دارد. فعالان بازار معتقدند اما آنچه پس از لغو تحریم‌ها در بازار گوشی تلفن همراه به تبعیت از دیگر بخش‌های بازارهای دیجیتال دست‌خوش تغییر خواهد شد، بهبود کیفیت خدمات پس از فروش و رعایت حقوق مشتری است، زیرا در شرایطی که نمایندگی شرکت‌ها در ایران دایر شوند وضعیت پاسخ‌گویی به مشتریان بهتر می‌شود.

اما در شرایط انتظاری فعلی، تغییراتی از سوی برندهای بزرگ گوشی همراه در بازار ایران دیده می‌شود.

شرکت چینی هواوی که به گفته مدیر بخش آسیا، بازار گوشی موبایل ایران در قبضه دارد، اخیراً طرح ویژه‌ای برای مشتریان ایرانی در نظر گرفته است.

این شرکت اعلام کرده به مشتریانش 48 ساعت فرصت تست برای خرید مدل‌های تاپ را می‌دهد. مشتری با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های فروش می‌تواند مبلغ معادل گوشی را به صورت امانی به نمایندگی پرداخت کند و یک گوشی تست را برای 48 ساعت تحویل بگیرد. پس از آن اگر مشتری از خرید منصرف شد گوشی را برمی‌گرداند و اگر برای خرید مصمم بود گوشی را تحویل می‌دهد و با یک گوشی آکبند به خانه می‌رود.

شرکت کره‌ای سامسونگ نیز در این رقابت طرح تعویض گوشی‌های S4 با تاپ گوشی خود را اجرا کرده است. در این طرح دارندگان گوشی S4 (که 2 مدل زودتر از مدل S5 عرضه شده است) می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دو مدل، گوشی قدیمی خود را با آخرین مدل تعویض کنند. در این طرح احتمالاً صاحب مدل S4 باید حداقل مبلغ یک میلیون تومان بپردازد.

شرکت تایوانی hTc نیز اخیرا پس از مدت‌ها گارانتی گوشی‌های خود را در ایران به 18 ماه افزایش داده است. دستگاه‌های تلفن همراه به همراه لوازم درون جعبه شامل کابل USB شارژ و هدفون شامل افزایش مدت گارانتی است.

این اقدامات نو، جنب‌وجوش در بخش بهبود خدمات بازار را نوید می‌دهد. اهالی بازار سعی دارند در آخرین روزها از فرصت‌ بازار طلائی، تمام تلاش خود را برای جلب مشتری‌ و کسب سهم بیشتر بازار به کار برند.

مرجع : فارس
کد مطلب : ۵۲۶۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.