۰

توقع بازار از اقتصاد امروز، الانکه توافق شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
توقع بازار از اقتصاد امروز، الانکه توافق شد
امروز دلار آزاد تا۳۱۶۰هم پایین اومد.
دلار مبادله ای هم دولت تا۲۹۵۰بالا آورده.
احتمالا ۳۰۵۰-۳۱۰۰دلار تک نرخی خواهد شد.
سود بانکی هم شهریورماه بنظرم دوباره پایین خواهد اومد و تا پایان سال به۱۷%میرسه.
نرخ سپرده قانونی بانکها هم نیم تا یک درصد کم خواهد شد که باعث افزایش توان وام دهی بانکها خواهد شد.
ایران بخاطر احتمال توافق میلیونها بشکه نفت در نفتکشهای غول پیکر ذخیره کرده و منتظر مجوز ورود به بازار اروپا و...است.
تک نرخی کردن ارز رانت پتروشیمی خوراک گازی رو از بین میبره و کاهش قیمت نفت هم باعث کاهش قیمت فراورده های نفتی و پتروشیمی میشه ولی از طرفی ممکن با ورود سرمایگذاران خارجی به صنعت نفت و گاز شاهد رشد سرعت فاینانس و طرحهای توسعه خوابیده در این صنعت باشیم .
تک نرخی کردن ارز باعث میشه قیمت محصولاتی که در بورس کالا با ارز ازاد۳۳۰۰تومن فروخته میشد کاهش پیدا کنه از محصولات پتروشیمی تا اهن الات و فولاد و مس...
ولی کاهش سود بانکی باعث بالا رفتن پی برایی باازار میشه و همچنین میتونه سبب خروج سپرده های بانکی از بانکها و موسسات و ورود به بخش تولید و خروج از رکود باشه.
الان خیلی از شرکتها موجودیهای بالایی دارند و با ظرفیت پایین کار میکنند لذا کاهش قیمت فروش با افزایش تناز فروش میتونه تا حدی تئاتر بشه البته ممکن دولت برای حمایت از صنایع تعرفه های وارداتی را تغییر بده.
در صنعت خودرو مواد اولیه (اهن الات ورق و پلیمر و شیشه و کائوچو و...) با کاهش قیمت های بورس کالا باعث کاهش بهای تمام شده خواهد شد همچنین هزینه هایی مثل دور زدن تحریم و باز کردن ال سی با ۱۳۰%مبلغ و... تعدیل خواهد شد ولی قمت فروش هم پایین خواهد آمد که این میتونه با کاهش قیمت فروش سبب رشد تقاضا و خروج از رکود در این بخش هم بشه همچنین تولید خودروهای جدید با کیفیت بعد قرارداد با شرکتهای مطرح جهانی که اینا رو کاغذ ساده است ولی عمل شدنش زمان میبره.
فعلا در مرحله ای هستیم که بازار کاری با تحلیل و تاثیر توافق بر صنایع و...نداره یه مدت همگی به پیشواز توافق رفتند و خوب و بد و...همگی رشد کردند ولی بمرور بعد این رشد یه استراحت خواهیم داشت تو اون استراحت تحلیلگران فرصت کافی برای بررسی صنایع و اتفاقات پیشرو و تجزیه و تحلیل خواهند داشت و بعد اون رفتار هیجانی نخواهیم داشت.
سازمان بورس هم بنظرم سهمای آماده عرضه اولیه را به خط خواهد کرد تا از ورود نقدینگی جدید استفاده کنه.
فکر کنم کوتاه مدت شاخص با خبری که از توافق اومد همین حوالی۷۳هزار-۶۹هزار نوسانی باشه ۲ماه فرصت هست تا کنگره توافق تایید کنه.
میان مدت بازار وارد روند صعودی شده کوتاه مدت بطرف۷۳هزار عرضه های سنگینی رو شاهد باشیم.
epsکل شرکتهای بورسی حدود۵۳هزارمیلیاردتومان و ارزش بازار بورس الان به۳۰۰هزار میلیاردتومان رسیده یعنی p/eبازار امروز به عدد ۵.۶۶واحد رسید. فعلا p/eحدود۶مرتبه میتونه اولین مقاومت شاخص باشه.
میان مدت باتوجه به شکست کانال نزولی روند همچنان صعودیه.
کد مطلب : ۵۰۵۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.