۰
گزارش«سقط امید در رحم اجاره‌ای» و چهار نکته مغفول

روزنامه «وطن امروز» فکر می کند تهرانی ها فریب خورده اند

تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۸
روزنامه «وطن امروز» فکر می کند تهرانی ها فریب خورده اند
عصرتعادل – روزنامه وطن امروز ، این روزها بدل به توپخانه رسانه ای اصولگرایان علیه جریان اعتدالگرا و اصلاح طلبی شده است که در انتخابات هفتم اسفند توانست شمار قابل توجهی از کرسی های مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بدست آورد . برای این توپخانه هر اتفاق ریز و درشتی می تواند به مثابه مهماتی باشد که روزانه تیتر و عکس اصلی روزنامه وطن امروز را تولید می کند.
به گزارش عصر تعادل ، وطن امروز در آخرین گزارش خود با عنوان « تکرار زد و بند سران اصلاحات با جریان نومحافظه‌کاری رقم زد ؛ سقط امید در رحم اجاره‌ای» به قلم مسعود فروغی نوشت :«موج ناامیدی فضای اجتماعی جریان اصلاح‌طلب پس از تشکیل پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مشخص شدن عیار واقعی ادعاهای ماه‌های اخیر درباره پیروزی حامیان هاشمی در این مجلس بیش از پیش‌بینی اتاق فکر این جریان سنگین است. ماموریت روزهای پس از انتخابات کوبیدن بر طبل پیروزی بود، بدنه «از همه جا بی‌خبر» پژواک هلهله پیروزی را خیلی بلند «تکرار می‌کرد». میان آن همه سر و صدای ساخته و پرداخته شده بویژه در شبکه‌های اجتماعی یک سوال مهم شنیده نمی‌شد: «کجای رای دادن به لیست تشکیل شده از افرادی مانند آقایان موحدی کرمانی، ری‌شهری، دری‌نجف‌آبادی و... پیروزی اصلاحات حساب می‌شود؟»
این روزنامه همچنین در ادامه گزارش خود آورد: «گویا «رحم اجاره‌ای» لقب خوبی باشد اما نه برای دولت تکنوکرات روحانی، حالا این اصلاح‌طلبان هستند که باید پاسخگوی بدنه‌ای باشند که به اسم اصلاحات بزرگ و تاریخی، لیست‌شان در اجاره جریان نومحافظه‌کار ضد اصلاحات بوده است....از دست دادن تمام کرسی‌های مجلس از سوی یک جریان سیاسی شاید کم هزینه‌تر از این باشد که اعتماد بدنه اجتماعی‌اش را از دست بدهد، برای همین است که بازی با «رای تهران» برای کل کشور یک نمایش چندماهه و بی‌فایده می‌شود...»
وطن امروز با این گزارش در واقع بنا دارد از رای 51 نفره اعضای مجلس خبرگان به آیت الله جنتی و ریاست او بر این مجلس، به عنوان پیروزی جریان رقیب دولت در واقعیت سیاسی و نه عرصه تبلیغی سیاست بهره برداری کند.این روزنامه اصولگرا در این گزارش مدعی شده است که بدنه اجتماعی اصلاحات بی آنکه بداند فریب خورده و در انتخابات خبرگان به لیستی رای داده است که اگر چه ذیل نام هاشمی رفسنجانی جمع شده بودند اما آنها به آسانی از هاشمی و مشی او فاصله گرفته اند.
اصولگرایان این روزها از نتیجه انتخابات هیات رییسه خبرگان سخت بهره برداری می کنند و فریب خوردگی بدنه اجتماعی اصلاحات /اعتدال، واپسین نقطه این بهره برداری است. آنها رای دهندگان تهرانی را با ادبیات مسبوق به سابقه شان مورد تمسخر قرار می دهند اما ظاهرا چند نکته اساسی را که هنوز هم در تحلیل اش توفیقی نمی یابند، فراموش کرده اند ؛
-اول، از دست دادن یکجای 30 کرسی مجلس شورای اسلامی
-دوم ،اقبال عمومی به دیدگاه اکبر هاشمی رفسنجانی و رای بی سابقه به لیست مورد حمایت او
-سوم،کنش بی سابقه بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در رای لیستی که می تواند در آینده نیز بار دیگر همه معادلات آنها را بر هم بزند
-و چهارم ، حرفهایی که آقای هاشمی چند روز پیش از آغاز اجلاسیه خبرگان درباره حضور و اثرگذاری اش در مجلس خبرگان – حتی در صورت عدم حضور در هیات رییسه - بر زبان آورد و عدم کاندیداتوری برای ریاست این مجلس
 
کد مطلب : ۷۶۲۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.