۰

شعبان بي مخ‌ها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
شعبان بي مخ‌ها
اگر تا ديروز در شبكه هاي اجتماعي چون تلگرام و اينستاگرام با جملات ناشايست و الفاظ ناپخته دومين شخصيت عالي نظام را مورد خطاب قرار داده يا حتي در صفحه هاي متعلق به رئيس جمهوري نوشته هاي سراسر بغض و كينه خود را انتشار مي دادند. اگر با کوچکترين سخني از سوي رئيس جمهوري هجمه هاي بي محاباي رسانه اي براه انداخته و در تخريب و هجمه هيچ فرو گذاري نمي کردند.

اگر به علي مطهري حمله و با سنگ و کلوخ به استقبال اش رفتند و دود اگزوز موتورهاي پر و سر و صدايشان آرامش شيرازي ها را به هم ريخت. اگر به اجتماع و جلسات قانوني اصلاح طلبان حمله و عمامه از سر وزير کشور دوران اصلاحات به پائيين انداختند و روز ديگر با چاقو کشي در ياسوج فضاي رعب و وحشت ايجاد کرده و امنيت شهروندان را مخدوش کردند و اگر روز ديگر به علي مطهري و مرعشي در مشهد حمله کرده و فضا را متشنج و اغتشاش گري ها را آنهم با نزديکي به موسم حساس انتخابات بسط و تعيم دادند.

امروزها گويي عنان از کف داده و هر چه که پيش تر مي رويم بر حجم قانون گريزي ها و اقدامات تخريبي خود مي افزايند. نوبر تازه تندروهاي بي ترمز يا شعبان بي مخ هاي نوين، ديگر هيچ جاي توجيه ندارد، ديگر به نظر مي رسد بايد مسامحه را کنار گذاشت و در برابر آنهايي ايستاد که نشان مي دهند در هيچ چارچوب قانوني نمي گنجند و در نقش معاندان نظام و امنيت کشور ظاهر شده اند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي، دکتر حسن روحاني در قالب کاروان تدبير و اميد صبح امروز عازم شهرستان ري مي شود تا ضمن زيارت بارگاه حضرت عبدالعظيم حسني، با مردم اين منطقه ديدار داشته و به مشکلات و دغدغه هاي مردم و نخبگان اين منطقه رسيدگي کند، سفري که به شکل ويژه تدارک ديده شده و نشان دهنده توجه خاص رئيس جمهوري به اين منطقه است، در همين راستا ستاد استقبال مردمي با نصب بنرهايي در چند نقطه شهر ضمن اطلاع رساني به مردم به رئيس دولت نظام جمهوري اسلامي خوش آمدگويي گفتند.

اما درست در روزي که رئيس جمهوري چند کيلومتر آنسوتر به ساختمان وزارت کشور رفته و براي حضور در انتخابات خبرگان نام نويسي کرد، شبانگاه، شب روهاي با نقاب و البته معلوم الهويت و معلوم الحال با حمله به اين بنرهاي نصب شده، تصاوير رئيس جمهوري را مخدوش کردند، عکس ها نشان مي دهد که بنرهاي حاوي تصاوير رئيس جمهوري با پاشيدن رنگ و پاره کردن، مخدوش شده اند، اقدامي بس ناپسند که بواسطه موقعيت زماني و ماهيت اقدام نمي توان به سادگي از کنارش گذر کرد. اين اقدامات البته يکي دو باري مسبوق به سابقه بوده اما نکته آنست که اين بار از يکسو بر حجم و ابعاد آن افزوده شده است، دوم آنکه در اين برهه زماني و پس از اغتشاش گري ها در مناسبت هاي سياسي جامه عمل پوشيده و در تواتر با آن معناي و مفهوم خاصي به خود مي گيرد و سومين نکته هم آنست که درست پس از نام نويسي رئيس جمهوري در انتخابات مجلس خبرگان جامه عمل مي پوشد و از طرف ديگر در پايتخت و در فضايي به منصه ظهور رسيده که بواسطه حساسيت شرايط منطقه اي و تهديدات معطوف به آن و نيز نزديکي به موسم انتخابات بر حجم حفاظت ها افزوده شده و دايره ملاحظات امنيتي گسترش يافته است. تندروها با اين اقدامات خود به مردم و کنش گران سياسي و مسئولين امنيتي اين پيام را مي دهند که هيچ حد و مرزي براي اقدامات تخريبگرانه و فراقانوني خود قايل نيستند، به خصوص آنکه پس از اقدامات تخريبي تندروها در مراسم مجوزدار، مقامات مختلفي از وزير اطلاعات تا مسئولين وزارت کشور نسبت به برخورد قاطع نسبت به اين فعل و انفعالات تاکيد داشتند، حال اين پيام داده مي شود که رئيس شوراي عالي امنيت ملي نيز از دايره تهاجمات و تهديدات برون نيست و آنان قصد کوتاه آمدن ندارند. در واقع بايد پرسيد اين تندروهاي بي ترمز و شعبان بي مخ هاي قانون گريز ديگر بايد چه حد و مرزي را درنورديده تا با آنان برخورد و جلوي اينگونه اقدامات گرفته شود؟ آيا مي توان بر اين افراد واژه اي جز ضد انقلاب اطلاق کرد وقتي که تصاوير دومين شخصيت عالي نظام را
مخدوش مي کنند؟
مرجع : روزنامه نوآوران
کد مطلب : ۶۷۱۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.