۱
مصاحبه اختصاصی «تعادل» با عضو فراکسیون اقتصاد

موسوی لارگانی: عربستان و آمریکا تنها برای به‌زانو درآوردن ایران تولیدات خود را کاهش نمی‌دهند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۱
موسوی لارگانی: عربستان و آمریکا تنها برای به‌زانو درآوردن ایران تولیدات خود را کاهش نمی‌دهند
سید ناصر موسوی لارگانی در مصاحبه اختصاصی با «تعادل» گفت: استکبار جهانی از اوایل پیروزی انقلاب برنامه‌اش این بوده که با ایران مبارزه کند و در این خصوص نیز از راه‌های مختلف واردشده است به‌گونه‌ای در اوایل انقلاب با در اختیار دادن بودجه و اسلحه به برخی از گروهک‌های خودباخته درصدد اجرای کودتا در داخل ایران را داشت اما همه تلاش‎هایش با بیداری ملت غیور ایران نقش بر آب شد.


وی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: اگر این تحریم‌ها علیه آمریکا اعمال می‌شد قطعاً آمریکا نمی‌توانست از زیر بار تحریم‌ها بدون مشکلات بیرون آید و تا امروز دوام آورد اما ایران از بدو انقلاب تاکنون از سوی آمریکا تحریم‌های بسیاری را وارد کرده است ولی مشاهده کردند که تحریم‌ها هیچ اثری بر ایران ندارد و تنها ایران را در برابر خواسته‌های خود مقاوم‌تر کرده است.


عضو فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: غرب برای فشار واردکردن، ایران را از همه زمینه‌ها رصد کرده است و این بار تهدیدات خود را از طریق عرضه بیش‌ازحد نفت در بازار در تلاش است ایران را تحت‌فشار اقتصادی بگذارد.


نماینده مردم فلاورجان در ادامه بیان داشت: هرگاه که قیمت نفت بیش‌ازحد به پایین‌ترین قیمت می‌رسید اعضای اوپک دورهم جمع می‌شدند و تولیدات خود را کاهش می‌دادند اما این بار به دلیل اینکه دولت عربستان می‌خواهد بر ایران فشار وارد کند نه‌تنها تولید خود را کاهش نداد بلکه بر تولید خود نیز افزود و اگر قیمت نفت به همین منوال در جهان کاهش یابد دیگر هزینه‌های تولید را نیز جوابگو نخواهد کرد زیرا که هزینه تولید بیش از هزینه فروش خواهد شد.


موسوی در ادامه بابیان این مطلب که تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات با کشورهای ۱+۵ هیچ‌گاه از مواضع و منافع ملی کشورمان کوتاه نیامده است، گفت: غرب در تلاش است تا با پایین آوردن قیمت نفت ایران را به‌زانو درآورند تا بتواند در مذاکرات پیش رو از ایران امتیازاتی را بگیرد.


عضو کمیسیون اقتصاد خطاب به سران قوا تصریح کرد: اگر دولتمردان ایران به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند و برای اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنند و این بحث را در کشور عملیاتی کنند اگر قیمت نفت از این مقدار هم پایین‌تر بیاید قطعاً به اقتصاد و تولید کشور ضربه‌ای وارد نخواهد شد.


موسوی لارگانی تأکید کرد: اگر از زمان ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب تاکنون مسئولان نظام از تولیدات داخل مایحتاج کشور را تأمین می‌کردند قطعاً امروز پایین آمدن نفت هیچ تأثیری به حال اقتصاد کشور نداشت.


وی افزود: دولت باید در امر قاچاق کالا به جدی ورود پیدا کند زیرا که امروز هستند افرادی که امروز از قاچاق کالا درآمدهای میلیاردی به جیب می‌زنند اگر از واردات بی‌رویه جلوگیری شود دیگر نیازی به فروش کالا نداریم.


این نماینده مجلس در خاتمه اظهار داشت: دولت در امر اجرای اقتصاد مقاومتی بی‌توجهی می‌کند و این را نباید فراموش کنیم که تنها با نصب پلاکارد و بنر و برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی نخواهد شد و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصادی مقاومتی محقق نخواهد شد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۴۵۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.