۳
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

سناریو گروگانگیری علیه مسلمانان از دید جوکار

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۲
سناریو گروگانگیری علیه مسلمانان از دید جوکار
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استرالیا برای اجرای چنین سناریوی‌ای از فرد متزلزل روانی بهره گرفت تا خوراک رسانه‌های رژیم صهیونیستی فراهم کند تا بتواند از این سناریو علیه شیعیان و مسلمانان و ایرانیان در جهان تبلیغات سوء کنند.

محمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار «تعادل» ضمن محکوم کردن گروگان‌گیری در استرالیا، گفت: همایش عظیم اسلام ناب در اربعین حسینی در کربلای معلا که در صدر اخبار دنیا این همایش قرار داشت لذا به‌شدت برای غرب این حرکت سنگین بود و به‌نوعی تلاش می‌کردند تا این حرکت را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی به برگزاری نشست‎ها جهت مذاکرات هسته‌ای تیم هسته‌ای کشورمان با کشورهای ۱+۵ اشاره کرد و اظهار داشت: غرب با سناریو گروگان‌گیری در استرالیا که از پیش تدوین‌شده بود در تلاش است تا مذاکرات را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دهد.

جوکار در ادامه تصریح کرد: ائتلاف ضد داعش که نتوانسته در عراق و سوریه به اهداف خود دست یابد درحالی‌که ایران با بهره‌گیری از نیروهای عراقی داعش را در عراق له کرده است لذا با تدوین چنین سناریوهایی در تلاش است تا افکار عمومی دنیا را به نقطه دیگری معطوف کند تا فضاحت بیشتر ائتلاف ضد داعش بیشتر از پیش برای جهانیان نمایان نشود.

وی افزود: استرالیا برای اجرای چنین سناریویی از فرد متزلزل روانی بهره گرفت تا خوراک رسانه های رژیم صهیونیستی فراهم کند تا بتواند از این سناریو علیه شیعیان و مسلمانان و ایرانیان در جهان تبلیغات سوء کنند.

جوکار ادامه داد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از این تبلیغات علیه مسلمانان و ایرانیان استفاده کند چراکه ایرانیان در گفتگو و نشست‎های مختلف در دنیا راستی و صداقت خود را بارها به دنیا اعلام کرده‌اند و توانستیم در نشست‌ها و اجلاس‌ها مظلومیت ایران را نیز به جهانیان نشان دهیم.

جوکار در خاتمه خطاب به دولت استرالیا اذعان داشت: ای‌کاش دولتمردان استرالیا فرد گروگان گرفته‌شده را به قتل نمی‌رساند تا در زمان دادگاهی‌اش پشت پرده و این‌که چه جریانی از این گروگان‌گیری حمایت می‌کرد برای جهانیان مشخص و شفاف و روشن می‎شد، زیرا که این فرد یک فرد کلاه‌برداری است که به استرالیا پناهنده شده بود و بر پلیس کشور استرالیا بود که این کلاه‌بردار را به ایران تحویل می‌داد.
کد مطلب : ۳۷۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.