۳
فاطمه آلیا در گفتگو با «تعادل» مطرح کرد:

امکان حضور نابینایان واجد شرایط در مجلس

با اصلاح بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
امکان حضور نابینایان واجد شرایط در مجلس
فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار «تعادل» تقدیم مجدد طرح اصلاح بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که به حضور نابنیایان واجد شرایط در رقابتهای انتخاباتی اشاره دارد با هفتاد امضاء نمایندگان به هیئت رئیسه خبر داد و گفت: اصل این موضوع برای برخی از همکاران به شوخی بیان می کردند که ما که دو چشم داریم به کارهای خود نمی توانیم رسیدگی کنیم دچار اشکال بود و در سال 92 این طرح رأی نیاورد.

وی افزود با توجه به این که در داخل کشور تجهیزات و فن آوری های بومی تولید می شود که برای نابنایانی که سایر شرایط کاندیداتوری را دارند همچون سطح تحصیلات فقط بحث سلامت کامل در قانون است را ندارند ولی می توانند با استفاده از فن آوری های نوین این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: با توجه به این که با فن آوری های نوین می توان نگارش‌ها را تبدیل به صوت و صوت ها را تبدیل به نگارش کرد لذا نابینایان می توانند در امر قانون گذاری و دیگر مباحثی که مربوط به وظایف نمایندگی نمایندگان می شود با این تجهیزات و فن آوری ها مشکلات خود را برطرف کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در قبل از انقلاب آقای خزائلی نماینده مجلس بود در حالی وی نابینا هم بود و دارا بودن عصای سفید تأثیری منفی در امر نمایندگی ایشان ایجاد نکرد.

وی گفت: امیدواریم با رایزنی که نابینایان با نمایندگان در این مقطع انجام داده اند این طرح بتواند در صحن علنی رأی لازم را برای تبدیل شدن به قانون بیاورد.
کد مطلب : ۳۴۷۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.