۲
حسن کامران در گفتگو با «تعادل» مطرح کرد:

وزارت خارجه باید رسما پاسخگوی ضد ونقیض بودن متن بیانیه باشد/ بیانیه سیاسی مشترک مثبت است اما ایده آل نیست

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
وزارت خارجه باید رسما پاسخگوی ضد ونقیض بودن متن بیانیه باشد/ بیانیه سیاسی مشترک مثبت است اما ایده آل نیست
حسن کامران در رابطه با بیانیه سیاسی مشترک تیم مذاکره کننده ایران و کشورهای عضو ۱+۵ در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل»، گفت: نظر من نسبت به این بیانیه مثبت است اما این بیانیه، بیانیه ایداه آلی نیست و امیدواریم در توافق نهایی تلاش شود تا تحریم ها برداشته و حق و حقوق مردم رعایت و منویات مقام معظم رهبری در تدوین و تصویب قطعنامه جز به جز اجرایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این مطلب که شرایط مذاکرات سخت و دشوار است، گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند: «به طرف غربی بویژه آمریکایی ها اطمینان و اعتماد نداریم و معتقدم با توجه به این که رسیدن به توافق نهایی تنها مربوط به قوه مجریه نیست بلکه همه قوا و سازمان ها و نهادها باید در این زمینه کمک کنند منتها کمک ها باید در چارچوب مصالح و منافع نظام باشد.»

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل این که تا تیر ماه سه ماه فرصت باقی است برای رسیدن به یک توافق جامع لذا باید اجازه داد تا منتقدین نیز سخنان و مواضع خود را ارائه دهند.

نماینده مردم اصفهان در خصوص ضد ونقیض بودن متن بیانیه فارسی با انگلیسی گفت: معتقدم که وقتی بیاناتی می شود که در متن نیست و یا اینکه در متن هست ولی به گونه ای دیگر تفسیر می شود وزارت خارجه باید رسما باید پاسخگو باشد.

وی در خاتمه در خصوص پذیرش پرتکل الحاقی گفت: پروتکل الحاقی باید به تصویب نمایندگان برسد وگرنه از سوی دستگاه دیپلماسی و دولت قابلیت اجرا ندارد.
کد مطلب : ۳۴۷۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.