۳
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با «حمیدرضا ترقی»؛

تقویت همدلی میان مردم و دولت روابط آنان را تحکیم می‌بخشد/ تحقق شعارهای سال گره‌گشای مشکلات کشور

تاریخ انتشار
شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
تقویت همدلی میان مردم و دولت روابط آنان را تحکیم می‌بخشد/ تحقق شعارهای سال گره‌گشای مشکلات کشور
حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار «تعادل» درباره شعار سال ۹۴ گفت: دولت در سال گذشته خواسته‌ای از مردم برای صرف‌نظر کردن از دریافت یارانه نقدی داشت که تقریباً مردم به این خواسته توجه نکردند و سپس بعد از آن به دلیل مشکلات اقتصادی میزان محبوبیت دولت نزد مردم کاهش یافت که به‌صورت طبیعی موجب کاهش توجه مردم به دولت و پیگیری امور کشور از طریق دولت شده است.

وی ادامه داد: تحقق شعارهای مطرح‌شده از سوی رهبری به یک نیاز جدی تبدیل‌شده است و امروز نیز همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت مهم است دولت به علت اینکه تاکنون اعتمادی به مردم نداشته در واگذاری اقتصاد به آنان کوتاهی کرده است.

ترقی افزود: متقابلاً مردم نیز وقتی می‌بینند که دولت به آنان اعتمادی ندارد در اظهارنظرهای مالیاتی یا اعلام ثروتشان اطلاعات لازم را نمی‌دهند و اگر این روند اصلاح شود قطعاً موجب پیشرفت کشور خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به کار بردن دو کلمه هم‌دلی و هم‌زبانی از سوی مقام معظم رهبری ویژگی خاصی دارد هم‌دلی به معنای این است که طرف از عواطف و احساسات درونی طرف مقابل درک درستی داشته باشد و بتواند خود را جای او بگذارد و درصورتی‌که همدلی به وجود آید بسیاری از رفتارهای ناخوشایند کاهش می‌یابد.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: همدلی اجازه نمی‌دهد که نه دولت احساس تنهایی کند و نه اینکه مردم احساس کنند که دولت به خواسته آنان بی‌توجهی می‌کند و تقویت همدلی روابط را تحکیم می‌بخشد که به نظر می‌رسد رهبر فرزانه انقلاب برای اصلاح روابط دولت و ملت این واژه را به‌کاربرده‌اند.

ترقی تأکید کرد: برای تقویت همدلی دولت تلاش کند تا برخوردش صادقانه باشد و متقابلاً ملت و دولت به یکدیگر احترام بگذارند که می‌تواند آثار خوبی در همه زمینه‌ها داشته باشد.
کد مطلب : ۳۲۷۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.