۶
مصاحبه اختصاصی «تعادل» با معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‎جمهور

نام‌گذاری‌های هرسال از سوی مقام معظم رهبری برخواسته از یک منطق و فکر الهی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
نام‌گذاری‌های هرسال از سوی مقام معظم رهبری برخواسته از یک منطق و فکر الهی است
محسن خباز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تعادل»، درباره تحقق شعار موردنظر مقام معظم رهبری در سال ۹۳ گفت: یکی از سنت‌های بسیار خوب و ارزشمندی که سال‌ها توسط مقام معظم رهبری صورت می‎گیرد نام‌گذاری سال به‌عناوین‌مختلف است که با یک نگاه و رویکرد مشخص و عمیق اتخاذ می‎شود.

وی تصریح کرد: نام‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری برخواسته از یک منطق و فکر الهی است بنابراین محدود به یک‌زمان و مکان نیست و حرفی است منطقی که دولت‌ها باید آن را سرلوح کاری خود قرار دهند.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‎جمهور با اشاره به اینکه در چند سال گذشته شعارهای مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری جنبه اقتصادی داشته است تأکید کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‎های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر حل مشکلات اقتصادی مردم انتظار می‎رود دولت اقدامات جدی در این راستا انجام دهد.

خباز خاطرنشان کرد: در بعد اقتصادی دولت توانسته است قدم‎های فوق‌العاده‌ای در زمینه کاهش نرخ تورم بردارد به‌گونه‌ای که نرخ تورم در دولت یازدهم از ۴۴ درصد به ۱۶ درصد رسیده است و ما شاهد رشد اقتصادی بالای ۲ درصد بوده‎ایم اما متأسفانه ما درباره وضعیت رکورد نتوانسته‎ایم به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: در مقوله فرهنگ نیز انتظار است این مؤلفه در بین نهادهای اجرایی و دولتمردان ما به‌عنوان یک رویکرد مشخص نهادینه شود تا ما بتوانیم اقدامات مثمر ثمری را در این حیطه انجام دهیم و فرهنگ در بین دستگا‌ه‌های اجرایی به یک موضوع ملموس تبدیل شود.

خباز درباره تحقق رویکرد مدیریت جهادی در سال ۹۳ گفت: دولتمردان و دستگاه‎های مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران در تلاش بوده‎اند که در این زمینه اقدامات جدی را انجام دهند ولی این امر نیازمند تلاش بیشتری است زیرا هنوز روند اجرای کار به شیوه جهادی در بدنه اجرایی کشور محقق نشده است و مردم هنوز از عملکرد دستگاه‌های اجرایی رضایت چندانی ندارند.

وی تصریح کرد: انتظار بود دولت و سایر نهادها در سال جاری با یک رویکرد مشخص نسبت به تحقق شعار سال وارد عمل می‌شدند روندی که در سال آینده به‌طور حتم باید در دستور کار قرار گیرد.
کد مطلب : ۳۲۲۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.