۸
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با «عضو کمیسیون کشاورزی مجلس»؛

ایرانپور: آمار اعلام‌شده از سوی مرکز آمار با جامعه مطابقت ندارد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
ایرانپور: آمار اعلام‌شده از سوی مرکز آمار با جامعه مطابقت ندارد
علی ایرانپور، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل»، در رابطه با آمار تورم صفر بهمن‌ماه گفت: بهترین قاضی و اعلام‌کننده تورم در جامعه مردم و رجوع به بازار برای خرید کالا است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که باید همواره دولتمردان مردم را حکم‌ها و قاضی‌های حرف‌هایی که می‌زنند بدانند، گفت: مردم بهتر از همه قیمت‌ها را می‌دانند و حتی می‌دانند که آمار تورم نقطه‌به‌نقطه کشور چه میزان است.

نماینده مردم مبارکه در خانه ملت بیان کرد: من به‌عنوان نماینده تعجب می‌کنم که چرا مرکز آمار، آمارهایی را ارائه می‌دهد که مرکز را زیر سؤال می‌برد زیرا که امروزه ما در جامعه شاهد افزایش گام‌به‌گام قیمت‌های محصولات غذایی هم در محصولات صنعتی هستیم و قطعاً اگر مردم یک سری صحبت‌هایی را بشنوند یا آمارهایی را ببینند که در عمل خلاف مواردی که بیان می‌شود را در جامعه مشاهده کنند به حیثیت مرکزی لطمه خواهد زد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: معتقد هستم مرکز آمار باید مرکزی به‌دوراز سیاست باشد اگر مرکز آمار سیاسی شود اولین ضرر را خود مرکز آمار خواهد دید و معنا ندارد که سیاسیون بخواهند در ارائه آمار دخالت کنند و ضرورت دارد تا دولت از اعلام نفوذها سیاسیون در ارائه آمار جلوگیری کند.

ایرانپور در ادامه تصریح کرد: آماری که مرکز آمار در خصوص تورم بهمن‌ماه اعلام کرده است با واقعیت جامعه مطابقت ندارد.

وی با تأکید بر این مطلب که مرکز آمار کارایی لازم خود را ازدست‌داده و نیازمند تغییرات جدی است گفت: مجلس باید در خصوص ارائه آمار واقع خلافی که مرکز آمار ارائه می‌دهد باید ورود پیدا کند زیرا که آماری که مرکز آمار ارائه می‌دهد با آماری که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود با یکدیگر تناقض‌های جدی دارد.

نماینده مبارکه گفت: کشور ایران یک کشور است و اگر بخواهد قیمت‌های کالا در این کشور افزایش پیدا کند در همه نقاط کشور به‌طور یکسان افزایش خواهد یافت اما اعلام نرخ آمار از دو مرجع رسمی با عددهای متفاوت حرف‌وحدیث‌هایی را به وجود می‌آورد و اعلام آمارهای غیرواقعی این را به اذهان متبادر می‌کند که افرادی در ارائه نرخ آمار اعمال‌نفوذهایی را انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امیدواریم هستم تا مرکز آماری در کشور ایجاد شود که اعمال سیاسی بازی‌های برخی مدیران به دور باشد تا آمارهایی که اعلام می‌شود واقع‌بینانه باشد و حیثیت رفته خود را با اعلام اعداد و ارقام واقعی به مرکز بازگردانند.

ایرانپور در ادامه تصریح کرد: آمار غلط دادن از چند جنبه حائض اهمیت است و تأثیر منفی بر مردم خواهد گذاشت زیرا که معتقدیم ارائه آمار کذب اعتماد مردم نسبت به دولتمردان خود را کاهش خواهد داد.

وی بیان کرد: آمار غلط دادن باعث خواهد شد تا برنامه‌ریزی‌هایی که قرار است برای کشور تدوین شود همه آن‌ها درست واقعی تدوین نشوند و این موضوع دلیلی می‌شود تا کشور از مسیر اصلی خود خارج شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر آمارهای تورمی غلط باشد قطعاً کد اشتباه در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت و مدیران با دریافت کدهای اشتباه جدیت لازم برای کاهش تورم از دست خواهند داد.

ایرانپور بیان داشت: ضرورت دارد تا «نوبخت»، سخنگوی دولت در خصوص ارائه آمار به مردم و نمایندگان مجلس در صحن علنی توضیح دهد.

وی در ادامه به صحبت‌های رئیس‌جمهور در خصوص ارائه آمارها در جامعه در اولین نشست خود با نمایندگان اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس‌جمهور در آن روز بیان کرد آمار واقعی را مردم بیان می‌کنند و من امروز می‌خواهم به روحانی متذکر شوم که امروز هم مردم می‌توانند آمار واقعی را معین کنند اما امروز آمارهایی که از سوی دولت مطرح می‌شود با آنچه مردم در جامعه و بازار می‌بینند اختلافات اساسی با آماری که مرکز آمار و رئیس‌جمهور اعلام می‌کند.
کد مطلب : ۲۹۶۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.