۳
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با «روح الله عباسپور»؛

باز شدن پای سرمایه‌داران به بهارستان با اجرایی شدن انتخابات استانی مجلس

تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
باز شدن پای سرمایه‌داران به بهارستان با اجرایی شدن انتخابات استانی مجلس
روح‌الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» در رابطه با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات گفت: با استانی شدن انتخابات در مجلس بی‌عدالتی در کشور اجرایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: من نماینده که دو دوره نمایندگی شهرستان‌های استان خود در مجلس هستم مردم استان تا حدودی با من آشنایی دارند اما ممکن است فردی که به‌عنوان کاندیدا نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده و ازنظر قانون‌نویسی و حتی نظارت نیز از من نماینده هم قوی‌تر باشد اما به دلیل این‌که برای مردم شناخته‌شده نیست از ورود به بهارستان جا بماند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با تأکید بر این مطلب که نمایندگان مجلس حیات سیاسی خود را از مردم دریافت می‌کنند، افزود: مردم با اختیار و رأی خود ما را به‌عنوان نماینده خود به مجلس فرستاده‌اند تا ما در بهارستان حامی حقوق آن‌ها باشیم؛ لذا جایز نیست که در تصمیم‌گیری‌های خود به این مردم که ما عصاره آن‌ها هستیم توجه نکنیم.

عباسپور گفت: با توجه به این‌که من الآن نماینده دو شهرستان هستم نمی‌توانم به‌خوبی مشکلات این دو شهرستان را بشناسم و برای رفع آن‌ها اقدامی به‌موقع انجام دهم چگونه می‌توانیم وقتی نماینده یک استان شدیم به حوزه‌های استان سرکشی کنیم و پیگیر مطالبات و کارهای مردم استان باشیم.

نماینده بوئین‌زهرا در خانه ملت گفت: در انتخابات کنونی کاندیداها به‌اندازه یک شهرستان کوچک هزینه انتخاباتی می‌کنند اما اگر طرح استانی شدن انتخابات مجلس تصویب و اجرایی شود باعث خواهد شد تا یک نماینده به‌اندازه این‌که مردم یک استان او را بشناسند هزینه و سرمایه‌گذاری کند و این عمل باعث خواهد شد تا صاحبان سرمایه پایشان در بهارستان باز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: طراحان تنها با یک استدلال این طرح را در صحن علنی مطرح کرده‌اند که نمایندگان بهتر است به طرح‌های ملی بپردازد و پیگیری امورات مردم را به شوراهای شهر روستا قرار دهند که معتقدم این استدلال طراحان قابلیت اجرایی شدن در کشور را ندارد.
وی افزود: با استانی شدن انتخابات مجلس تنها کاندیداها به جهت رقابتی شدن وعده دروغین به مردم می‌دهند.
کد مطلب : ۲۸۵۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.