۳
ابو ترابی در گفتگوی اختصاصی با «تعادل» گفت:

طرح استانی شدن انتخابات آفتی برای ایران محسوب می‌شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
طرح استانی شدن انتخابات آفتی برای ایران محسوب می‌شود
ابوالفضل ابو ترابی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» در رابطه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: در همه دنیا یک مجلس عوام وجود دارد و یک مجلس سنا و مردم می‌توانند با مراجعه به مجلس عوام به یک سری از حداقل‌های دسترسی به مسئولان درجه اول کشور خود داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اگر در ایران بخواهیم انتخابات را استانی کنیم به لحاظ این‌که نماینده خیلی کار با روستاهای استان، شهرستان‌ها و بخش و حاشیه روستاها ندارد لذا سرکشی نمایندگان درنتیجه مردم دیگر دسترسی به مسئولان طراز اول کشوری را ندارند.

نماینده مردم نجف‌آباد تصریح کرد: اگر بخواهیم انتخابات مجلس را استانی کنیم باید مجلسی داشته باشیم به نام پارلمان محلی که مردم به مسئولان دسترسی داشته باشند در آن موقع است که می‌توانیم نمایندگان مجلس را استانی انتخاب کنیم لذا نباید با استانی کردن انتخابات مجلس این حداقل دسترسی مردم به مسئولان را از آن‌ها بگیریم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بابیان این مطلب که شهرهای کوچک به لحاظ این‌که نماینده مستقل دارند و در دوره‌های بعد انتخابات مجلس باید از همان شهر رأی بگیرند مقداری از کارهای عمرانی را پیگیری می‌کنند اما وقتی انتخابات به‌صورت استانی انتخاب شود نمایندگان دیگر عرقی ندارند تا مشکلات شهرهای کوچک را پیگیری کنند درنتیجه شهرهای کوچک از انتخابات استانی ضرر می‌کنند.

وی افزود: با استانی شدن انتخابات مجلس حضور و مشارکت مردم بسیار کم می‌شود، همچون برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری که مشارکت مردمی پایین است.

ابو ترابی بابیان این مطلب که با استانی شدن انتخابات مجلس انتخابات به‌صورت حزب و گروهی برگزار می‌شود، گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس به دلیل این‌که مردم کاندیداها را نمی‌شناسند لذا افراد را به‌صورت لیستی و گروهی انتخاب می‌کنند و با لیستی و گروهی شدن کسانی به‌عنوان نماینده رأی می‌آورند که پول بیشتر و موقعیت بیشتری در استان دارند.

وی در خاتمه بیان کرد: با استانی شدن انتخابات زمینه حضور شخصیت‌هایی از جریان‌های مختلف در مجلس بیشتر می‌شود ازاین‌جهت اجرای این طرح افتی برای کشور ایران می‌شود و اجازه رشد و بروز افراد جدید در مجلس گرفته می‌شود.
کد مطلب : ۲۸۳۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.